جمع‌آوری خودروهای فرسوده از سطح منطقه ۷ تبریز
جمع‌آوری خودروهای فرسوده از سطح منطقه ۷ تبریز

شهردار منطقه ۷ تبریز از جمع آوری خودروهای فرسوده از سطح منطقه خبر داد. به گزارش قلم پرس، محمد علی سلیمی در تشریح این خبر گفت: خودروهای فرسوده ای که برای مدت طولانی در سطح معابر اصلی و فرعی رهاسازی شده و بلاتکیف مانده اند را نیروهای خدمت شهری و اجرایی منطقه جمع آوری می […]



شهردار منطقه ۷ تبریز از جمع آوری خودروهای فرسوده از سطح منطقه خبر داد.

به گزارش قلم پرس، محمد علی سلیمی در تشریح این خبر گفت: خودروهای فرسوده ای که برای مدت طولانی در سطح معابر اصلی و فرعی رهاسازی شده و بلاتکیف مانده اند را نیروهای خدمت شهری و اجرایی منطقه جمع آوری می کند.
وی با بیان اینکه این اقدام در راستای رفع مشکلات سد معبر صورت می گیرد، اظهار کرد: ابتدا اخطاریه‌ برای جمع آوری خودرو اسقاطی به مالکان صادر می شود و در صورت عدم توجه مالک، شهرداری بر اساس مجوزهای قانونی نسبت به انتقال خودرو به پارکینگ‌ اقدام می‌کند.
سلیمی یادآور شد: طبق تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری، سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها و میادین، پارک‌ها، معابر عمومی برای کسب، سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است، بنابراین شهرداری مکلف است از این اقدام جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله ماموران خود اقدام کند.
شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه متاسفانه خودروهایی که به دلیل رسیدن به سن فرسودگی، صاحبانشان آنها را در حاشیه معابر شهری رها کرده و سراغی از آن نمی‌گیرند، تاکید کرد: خودروهایی که عمرشان به اتمام رسیده، با چهره‌ای خاک خورده علاوه بر اشغال سطوح شهری، باعث ترافیک، بی‌نظمی عبور و مرور شهری و زشتی چهره عمومی محلات شده‌اند که این مهم تاثیر منفی بر روان فردی و اجتماعی شهروندان دارد.