جلوگیری از فروش غیرمجاز ۸۰۰ هزار متر مربع از اراضی موسوم به جعفرآباد در یزد با ورود دادستانی
جلوگیری از فروش غیرمجاز ۸۰۰ هزار متر مربع از اراضی موسوم به جعفرآباد در یزد با ورود دادستانی

خبرگزاری میزان – آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب اشکذر با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد و امام جمعه شهرستان اشکذر برگزار شد. محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در این بر حرکت استان یزد به سمت صنایع کم آب خواه تأکید کرد و اظهار داشت: توجه به سند […]

خبرگزاری میزان – آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب اشکذر با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد و امام جمعه شهرستان اشکذر برگزار شد.

محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در این بر حرکت استان یزد به سمت صنایع کم آب خواه تأکید کرد و اظهار داشت: توجه به سند آمایش سرزمینی در توسعه استان یزد و حرکت به سمت صنایع کم آب خواه و همسو با محیط زیست باید مورد اهتمام مدیران و تصمیم گیران قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد تصریح کرد: توسعه و پیشرفت، زمینه ساز رونق اقتصادی در منطقه و انتفاع مردم از گردش منابع مالی است؛ اما در بعضی موارد آسیب‌ها و مشکلاتی را نیز به همراه دارد که باید آن مشکلات را شناسایی و مدیریت کرد.

وی، مهاجر پذیر بودن شهرستان‌های صنعتی را از مشکلات توسعه و پیشرفت ذکر کرد و بیان داشت: در حالیکه برخی از تفاوت‌های فرهنگی و اختلاط‌های قومی در مهاجر پذیری شهرستان اشکذر شاید تبعات اجتماعی و مشکلات فرهنگی را ایجاد کند؛ اما باید به این مهاجر پذیر بودن نیز به چشم یک فرصت نگاه کرد و از آن در مسیر پیشرفت شهرستان اشکذر بهره گرفت.

بیشتر بخوانید:

حدادزاده استفاده از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان و سازمان‌های مردم نهاد را در حل و فصل مسائل شهری خواستار شد و گفت: برای حرکت در مسیر تعالی و رونق اقتصادی و تأمین آرامش و آسایش آحاد جامعه باید همه ظرفیت‌ها را به خدمت گرفت و از آن‌ها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به اهمیت انتخابات و لزوم برگزاری یک انتخابات باشکوه، عنوان کرد: همه مردم و مسئولان باید نسبت به انتخابات اهتمام داشته باشند و برای برگزاری سالم، باشکوه و پرصلابت آن تلاش کنند.

وی حمایت از تولید و مانع زدایی از مسیر صنایع را یکی از امور مهم برشمرد و گفت: صیانت از حقوق عامه و رعایت حقوق شهروندی در عین حمایت از تولید و صنایع سنگین توأم با ملاحظات زیست محیطی یکی اهداف حوزه دادستانی است که دادستانی شهرستان اشکذر به خوبی از این رسالت خطیر برآمده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، نظارت بر واگذاری ها، اجرای خلع ید‌ها و صیانت از انفال و بیت المال را از شمول مورد تأکید حوزه دادستانی دانست و گفت: دادستان با معیار قانون و التزام به مقررات باید از بیت المال صیانت کند و حافظ و امین اموال عمومی و انفال باشد.

سیدمحمدابراهیم اقبالی، دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر نیز در این آیین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دوران تصدی خود، اظهار داشت: یکی از مسائل مورد اهتمام در دوران تحول قوه قضاییه تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق در دستگاه قضایی بود که در این امر در دو سال اخیر با جدیت پیگیری شد و درحال حاضر تعداد پرونده مسن مانده در شعب تحقیق کمتر از ۵ فقره است.

وی احیاء حقوق عامه و صیانت از انفال و منافع عمومی را از مسائل مورد اهتمام دانست و گفت: جلوگیری از فروش غیر مجاز ۸۰۰ هزار متر مربع از اراضی موسوم به جعفرآباد که انتفاع آن در سنوات آتی به مردم شهرستان بازخواهد گشت و بازپس گیری ۲۳۴ هزار متر مربع از اراضی ملی و همچنین اهتمام به اجرای طرح کاداستر اراضی با هدف جلوگیری از تجاوز و تعدی به اموال بیت المال از جمله اقداماتی بود که صورت پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا طالبیان، امام جمعه شهرستان اشکذر بر حرکت در مسیر عمران، آبادانی و تحقق پیشرفت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و بیان داشت: رسیدن به اهداف عالی نظام اسلامی و پشت سر گذاشتن سختی‌ها و مشکلات با همدلی و همراهی امکان پذیر است که این موضوع یکی از نقاط قوت شهرستان اشکذر محسوب می‌شود.

در این آیین از خدمات و تلاش‌های سیدمحمدابراهیم اقبالی تجلیل شد و محمدجواد زارع بیدکی به سمت دادستان عمومی و انقلاب اشکذر معارفه شد.

انتهای پیام/