جلسه مدیران شهرداری تبریز به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد
جلسه مدیران شهرداری تبریز به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد
جلسه مشترک مدیران شهرداری تبریز به ریاست شهردار تبریز و با حضور قائم مقام، معاونان شهردار و شهرداران مناطق ۱۰گانه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین‌باهر که پس از مثبت‌شدن تست کرونای خود در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، صبح امروز از طریق ویدیو کنفرانس با معاونین خود و شهرداران منطق ۱۰گانه تبریز در جریان آخرین وضعیت امور قرار گرفت و دستورات لازم را برای پیش‌برد وظایف محوله صادر کرد.

رسول موسایی، قائم مقام شهردار تبریز درباره این جلسه تشریح کرد: ابتدا در این جلسه وضعیت موجود مجموعه شهرداری تبریز را تبیین و اثرات و مشکلات ناشی از شیوع  ویروس کرونا را بررسی کردیم.
او با تاکید بر اینکه باید یک سری تمهیدات لازم برای سلامت شهروندان و کارکنان اتخاذ شود، گفت: در حوزه درآمد زایی شهرداری تبریز نیز شهرداران مناطق باید توجه بیش از پیش به منابع درآمدی که در گذشته مغفول مانده بود داشته باشند.
موسایی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه های عمرانی شهرداری تبریز بدون هیچ خللی ادامه می یابد، ادامه داد: برخی پروژه ها از گذشته آغاز شده بود و هم اکنون در حال اجرا است. اجرای برخی پروژه های عمرانی نیز تاکنون به دلیل عدم انتشار مطبوعات برای انتشار آگهی های انتخاب پیمانکار و مشخص نبودن قیمت تجهیزات و مصالح مورد نیاز با تاخیر مواجه بود که باید شهرداران مناطق از اول هفته آینده تدابیر و تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و اجرای پروژه ها آغاز شود.
وی سپس با تاکید بر تداوم اجرای نهضت آسفالت در سطح شهر نیز گفت: خیابان ها و معابری که در سطح شهر نیاز به آسفالت ریزی دارند باید هرچه سریعتر نسبت به انجام آنها اقدام شود. تامین مصالح و قیر به همت شهرداری های مناطق و سازمان عمران انجام می شود.
موسایی با اشاره به توسعه فضای سبز در سطح شهر گفت: در این شرایط که با ویروس کرونا مواجه هستیم، لازم بود در سطح شهر شور و نشاطی ایجاد شود که امسال با تلاش سازمان سیما و منظر گلکاری های گسترده ای در سطح شهر تبریز انجام شد.
قائم مقام شهردار تبریز سپس با اشاره به نهضت کاشت یک میلیون اصله درخت در سال ۹۹ گفت: در اردیبهشت ماه مقرر شده یک سوم این تعداد در نقاط مختلف شهر تبریز کاشته شود.
او ادامه داد: معاون شهرسازی شهردار تبریز نیز در جلسه امروز به آغاز تشکیل جلسات ماده ۱۰۰ و جلسات کمیته ماده ۵ اشاره و همچنین معاون عمرانی نیز توصیه های لازم را برای تسریع در اجرای پروژه های عمرانی مورد تاکید قرار داد که تلاش می شود با پرهیز از هزینه های تشریفاتی و اضافی اجرای پروژه های بزرگ و مهم در کنار  نهضت آسفالت در سال جاری در جهت تحقق برنامه ها و اهداف از پیش برنامه ریزی شده گام برداریم.
موسایی سپس گفت: شهرداران مناطق همچنین آمادگی برای روزهای آینده و دوران پساکرونا خواهند داشت که با برنامه ریزی امور لازم انجام شود.