جشنواره منطقه ای طنز و استعدادیابی زنجفیل برگزار می شود
جشنواره منطقه ای طنز و استعدادیابی زنجفیل برگزار می شود

به گزارش قلم پرس از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره منطقه ای  طنز و استعدادیابی « زنجفیل» در سه بخش استندآپ کمدی، نثر و شعر با هدف نقد طنازانه در موضوعات بایدها و نبایدهای فضای مجازی، کرونا و فاصله گذاری اجتماعی، تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها و هنجارها […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره منطقه ای  طنز و استعدادیابی « زنجفیل» در سه بخش استندآپ کمدی، نثر و شعر با هدف نقد طنازانه در موضوعات بایدها و نبایدهای فضای مجازی، کرونا و فاصله گذاری اجتماعی، تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها و هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف استعدادیابی و حمایت از طنزپردازان منطقه برگزار می شود که در پایان، ضمن اهدای جوایز نقدی (بیش از ۴۰۰ میلیون ریال) برای برگزیدگان این جشنواره، این هنرمندان جهت تولید محتوا (قطعه استندآپ کمدی) آموزش دیده و مورد حمایت حوزه هنری استان قرار می گیرند.

بلاغی خاطرنشان کرد: در موضوع بایدها و نبایدهای فضای مجازی علاقمندان باید به سوالاتی چون چرا دوست داریم جزو چرخه اخبار دروغ و شایعه در فضای مجازی باشیم، افراد از آنچه در فضای مجازی می‌بینید از شما خیلی دورتر هستند!، حفظ فاصله در حریم خصوصی همیشه باعث حفظ احترام متقابل می‌شود، “بی‌شعور”ها را به شهرت نرسانیم!، اعتیاد به مواد مخدر بهتر است یا به فضای مجازی و سلبریتی ها را درک کنیم، حمایت کنیم یا رد کنیم؟ پاسخ دهند.

وی گفت: در موضوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی به سوالاتی چون فاصله‌گذاری برای دیگران است یا برای ما، ماسک نزن، خودت را تا چه میزان باعث گرانی در شرایط کنونی می دانی و مقصر اصلی در شیوع بیماری کرونا کیست؟ پاسخ دهند و در موضوع تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نیز به سوالاتی مثل آیا تا به حال تقلب یا  کلاهبرداری و کم‌کاری در کارت انجام دادی، اگر قرار باشد به مدت یک هفته جایت را با یکی از مقامات عالی‌رتبه عوض کنی چه کارهای برای رونق تولید می‌کنی، یکی از رفتارهای مردم در حمایت از تولید داخلی که باید تغییر کند چیست، احتکار چه بر سرم مردم می آورد و انصاف در  کسب و کار ایرانیان چه مقدار وجود دارد؟ پاسخ دهند.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: علاقمندان به موضوع هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز بایستی به سوالاتی چون اگر به مدت یک ماه جنس مخالف خودت بودی کدام عادت های بد را ترک می کردی، نزاع خیابانی خوب است یا بد؟ وقتی گفتگو هست نزاع چرا، چرا ما دوست داریم در صف بایستیم؟حالا هر صفی و جوگیر بودن چرا فقط در کارهای بد قوت بیشتری دارد؟ پاسخ بدهند.

وی خاطرنشان کرد: سؤالات و مسائل مطروحه تنها نمونه و مثال می باشد و علاقمندان می توانند سوالات و مسائل دیگری که مطمئنا با نگاه تیزبین طنازانه شان می نگرند را مطرح کنند و پاسخ دهند.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه به شرایط شرکت در جشنواره اشاره کرد و گفت: ضوابط عمومی جشنواره این گونه است که آثار ارسالی به جشنواره در دو زبان ترکی و فارسی قابل پذیرش می باشد. و نیز شرکت کنندگان در این جشنواره با ارسال اثر خود متعهد به پذیرش قوانین و سیاست های جشنواره بوده و عدم رعایت قوانین موجب حذف آثار خواهد شد و تعیین زمان و محل اجرا و عرضه آثار به عهده ستاد برگزاری و بر اساس امکانات موجود خواهد بود و دبیرخانه مجاز به جابه جایی زمان برگزاری اختتامیه می باشد.

بلاغی در خصوص شرایط شرکت در بخش استند آپ کمدی نیز گفت: نیازهای ضروری صحنه استند آپ کمدی شامل دکور، لباس، موسیقی و …. از شرایط موجود توسط خود صاحب اثر تهیه خواهد شد و زمان اجرای آثار استند آپ کمدی ارائه شده کمتر از ۴ دقیقه و بیشتر از ۱۰دقیقه نباشد و محدودیتی در تعداد آثار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کلیه آثار به صورت فیلم (استندآپ کمدی) بازبینی می شود، تصریح کرد: متقاضی آثار مرسوله، مسئول کیفیت مدارک ارسالی به ویژه فایل ویدیویی بارگذاری شده است؛ لذا در صورت عدم  پخش تصویر یا صدا در استند آپ کمدی، ستاد برگزاری هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و نیز فیلم استندآپ کمدی به وسیله تلفن همراه و بدون استفاده از هرگونه افکت صوتی و تصویری ضبط و ارسال گردد.

بلاغی زمان برگزاری جشنواره منطقه ای  طنز و استعدادیابی زنجفیل را ۶ و ۷ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را تا مورخه ۱۵ تیرماه سال جاری به دبیر خانه جشنواره فوق ارسال کنند.

وی گفت: برای اطلاعات بیشتر به وب سایت حوزه هنری استان به نشانی artabriz.ir مراجعه فرموده و ثبت نام و ارسال آثاراز طریق  صفحات اینستاگرامی به آدرس  @zanjafil.i، ارسال به ایمیل   Zanjafiltanz@gmail.com ارسال از طریق اپلیکیشن های واتس آپ و تلگرام به شماره ۰۹۱۴۳۰۱۲۶۶۵ و تحویل حضوری به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تبریز، چهارراه شریعتی، طبقه فوقانی پردیس فرهنگی سینمایی قدس، حوزه هنری استان آذربایجان شرقی دبیرخانه جشنواره زنجفیل صورت می گیرد.

حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با هدف نشاط آفرینی جشنواره منطقه ای طنز زنجفیل را برگزار می نماید.