جزئیات سیل در آذربایجان/ از جان باختن یک چوپان  تا خسارت به اراضی و راه های ۵ شهرستان
جزئیات سیل در آذربایجان/ از جان باختن یک چوپان  تا خسارت به اراضی و راه های ۵ شهرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از جان باختن یک چوپان و وارد آمدن خسارت به اراضی باغی و کشاورزی پنج شهرستان در نتیجه سیل اخیر خبر داد. محمدباقر هنربر در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز ضمن تشریح آخرین وضعیت جاری شدن سیل در برخی شهرستان های آذربایجان شرقی  اظهار کرد: بارش رگباری […]



مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از جان باختن یک چوپان و وارد آمدن خسارت به اراضی باغی و کشاورزی پنج شهرستان در نتیجه سیل اخیر خبر داد.

محمدباقر هنربر در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز ضمن تشریح آخرین وضعیت جاری شدن سیل در برخی شهرستان های آذربایجان شرقی  اظهار کرد: بارش رگباری باران روز گذشته موجب جاری شدن سیل در کلیبر، اهر، هریس، چاراویماق، بستان آباد و میانه و وارد آمدن خسارت جانی و مالی در این شهرستان ها شده است.

وی از جان باختن یک چوپان در بخشایش شهرستان هریس خبر داد و افزود: جسد این فرد شب گذشته با تلاش نیروهای امدادی کشف شد و تمام دام های وی نیز که گرفتار سیلاب شده بودند، تلف شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی عمده خسارات این سیل را مربوط به باغات و اراضی کشاورزی اعلام کرده و گفت: یک خانه در روستای دهناب بستان آباد کاملاً تخریب شده و دو خانه دیگر در این روستا دچار خسارت ۵۰ درصدی شده و وسایل معیشتی انها از بین رفته است.

وی ادامه داد: آبگرفتگی ۱۰ خانه نیز در روستای پیغام کلیبر نیز از دیگر خسارات سیل روز گذشته بوده و چند پل‌ بین مزارع و بخشی از اراضی باغی و کشاورزی این شهرستان نیز دچار تخریب و ۱۰ رأس دام سبک و یک موتور سیکلت نیز طعمه سیلاب شده اند.

هنربر تخریب بخشی از باغات و راه‌های اصلی و فرعی بخش شادیان شهرستان چاراویماق را از دیگر خسارات سیل اعلام و تصریح کرد: این حادثه همچنین موجب تخریب باغات و مزارع دو روستا در اهر، و برخی راه های روستایی و اراضی میانه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: میزان ریالی خسارت های وارد شده در این سیلاب در حال ارزیابی است و گزارش تکمیلی در این خصوص متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/