جزئیات سفر اعضای شورای شهر تبریز به ژاپن/ ارتقای همکاری‌های علمی و عمرانی برای برنامه‌های مصوب «تبریز ۲۰۱۸»
جزئیات سفر اعضای شورای شهر تبریز به ژاپن/ ارتقای همکاری‌های علمی و عمرانی برای برنامه‌های مصوب «تبریز ۲۰۱۸»

عضو شورای شهر تبریز ارتقای همکاری‌های مشترک فرهنگی، علمی و عمرانی و گردشگری برای برنامه‌های مصوب تبریز ٢٠١٨ را دلیل سفر دو عضو این شورا به کشور ژاپن عنوان کرد. به گزارش قلم پرس،، کریم صادق‌زاده در خصوص سفر نمایندگان پارلمان شهری تبریز به کشور ژاپن، اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی موجود بین ایران و ژاپن […]

عضو شورای شهر تبریز ارتقای همکاری‌های مشترک فرهنگی، علمی و عمرانی و گردشگری برای برنامه‌های مصوب تبریز ٢٠١٨ را دلیل سفر دو عضو این شورا به کشور ژاپن عنوان کرد.

به گزارش قلم پرس،، کریم صادق‌زاده در خصوص سفر نمایندگان پارلمان شهری تبریز به کشور ژاپن، اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی موجود بین ایران و ژاپن بسیار بوده از این‌رو با سفر نمایندگان شورای شهر تبریز اعم از اینجانب و محرم محمد زاده به همراه یکی از مدیران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به شهر توکیو، زمینه ارتقای همکاری‌های مشترک فرهنگی، علمی و عمرانی و گردشگری برای برنامه‌های مصوب تبریز ٢٠١٨ فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل اشتراکات فرهنگی و آداب و رسوم مردم دو کشور این امکان را فراهم آورده است تا رویدادهای فرهنگی و علمی و فنی با همکاری شهرهای تبریز و توکیو برنامه‌ریزی و اجرا گردد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی صورت گرفته توسط شهرداری، دیدارهای بسیار خوبی با نهادهای تخصصی و مدیران شهری توکیو و کیوتو انجام شده است.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: نتایج مثبت حاصله و برنامه‌های مشترک اجرایی در طول سفر کاری با محوریت توسعه تعاملات فرهنگی، گردشگری، فنی و عمرانی  در روزهای آتی به اطلاع مردم فهیم شهر تبریز خواهد رسید.

وی متذکر شد: البته مقرر شده بود که یکی از معاونان شهرداری تبریز، نمایندگان اعزامی به کشور ژاپن را همراهی کند که بنابه شرایطی این امکان فراهم نشد.

سخنگوی شورای شهر تبریز بیان کرد: این سفر کاری پس از اخذ مجوزهای قانونی از وزارت کشور، وزارت امور خارجه، استانداری و مراجع ذیصلاح و در چارچوب قوانین و مقررات جاری صورت پذیرفته است.

وی یادآور شد: اولین نشست مشترک نمایندگان دو کشور، با حضور پروفسور اکیرا وادا رئیس جامعه جداگرهای لرزه‌ای و مقاوم‌سازی کشور ژاپن در خصوص بررسی امکان استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز مهندسی زلزله در شهر تبریز با همت و همکاری شهردار و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز انجام پذیرفت.