جزئیات ربوده شدن ۱۲ مرزبان در میرجاوه توسط گروهک جیش الظلم
جزئیات ربوده شدن ۱۲ مرزبان در میرجاوه توسط گروهک جیش الظلم

نماینده مردم میرجاوه در مجلس، گفت: ۱۲ مرزبان توسط گروهک جیش الظلم در مرز میرجاوه ربوده شدند و به موجب این حادثه بالاترین یگان مرزی پاکستان به شورای تامین سیستان و بلوچستان احضار شده است. به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، علی کرد در خصوص آخرین اخبار ربوده شدن تعدادی از […]

نماینده مردم میرجاوه در مجلس، گفت: ۱۲ مرزبان توسط گروهک جیش الظلم در مرز میرجاوه ربوده شدند و به موجب این حادثه بالاترین یگان مرزی پاکستان به شورای تامین سیستان و بلوچستان احضار شده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، علی کرد در خصوص آخرین اخبار ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی در میرجاوه، گفت: حادثه توسط افراد وابسته به گروهک جیش العدل و با سوء استفاده از شرایط اقلیمی بد در مرز (طوفان‌های شدید و گرد و خاک) رخ داد، حال آنکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی برای همه روشن است.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مسئولان مربوطه در ۲۴ ساعت گذشته مقتدرانه به حادثه ورود پیدا کردند، این گروهک‌ها و اشرار در چنگ اطلاعاتی و تدابیر امنیتی ما هستند اما برای عدم آسیب به ۱۲ مرزبان که در دست این گروهک شرور هستند، با ملاحظاتی باید ورود کنیم.

احضار بالاترین یگان مرزی پاکستان

وی از حساسیت دیپلماسی کشور به دلیل احضار سفیر پاکستان تشکر کرد و افزود: مسئولان شورای امنیت استان سیستان و بلوچستان هم بالاترین یگان مرزی پاکستان را احضار کرد و هشدارهای لازم به آنها داده شد. علاوه بر این برخورد قاطع به زودی با اشرار در آن سوی مرز، کمین‌گاه‌ها و خانه‌های تیمی فاسدشان صورت می‌گیرد و عدم برخورد قاطع در ۲۴ ساعت اخیر به دلیل حفظ جان مرزبانان ربوده شده است.

کُرد ادامه داد: ما اطلاعات کامل از محل استقرار آنها داریم اما ورود و برخورد باید با در نظر گرفتن ملاحظات برای نجات سالم مرزبانان ربوده شده صورت گیرد. البته مسئولان شورای تامین استان سیستان و بلوچستان، شورای تامین شهرستان خاش و نیروهای مسلح حاضر در مرز بالافاصله بعد از حادثه به موضوع ورود جدی پیدا کردند و با محوریت فرماندی میرجاوه بعد از حادثه شاهد هماهنگی و همگرای بین مسئولان مذکور و نیروهای مسلح و بسیج مردمی بودیم.

به زودی خبرهای خوشی برای خانواده مرزداران ربوده شده اعلام می‌کنیم

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز تاسف از این حادثه ناگوار در مرز میرجاوه، تصریح کرد: تدابیر و برنامه‌ریزی‌های برای رفع خلاءهای امنیتی به ویژه در مرز جنوب شرقی کشور تعبیه و به زودی اجرا خواهد شد تا امنیت و آسایش برای مردم جنوب شرقی فراهم شود. بنابراین به زودی خبرهای خوشی را برای خانواده داغدار این حادثه اعلام خواهیم کرد.

کُرد معتقد است: تدابیر لازم برای مبارزه با این کوردلان اتخاذ و نیروهای مستقر در مرز تسلط کامل جهت انهدام این تروریست‌ها را دارند لذا هیچ نگرانی وجود ندارد ضمن آنکه هم‌اکنون آرامش و آسایش برای عبور زائران پر افتخار کربلای معلا از همین مرز فراهم است.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هفته آتی در مجلس حادثه میرجاوه را در مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و کمیسیون امنیت ملی پیگیری خواهیم کرد./