جزئیات دستگیری شهرام جزایری در مرز بازرگان
جزئیات دستگیری شهرام جزایری در مرز بازرگان

شهرام جزایری سپس به همراه سایر اتباع بیگانه به محل نگهداری اتباع فرستاده می‌شود؛ اما شب هنگام زمانی که معاون هنگ مرزی در حال بازدید از بازداشت شدگان بوده است به وی شک می‌کند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، علی معصومی با اشاره به جزئیات دستگیری شهرام جزایری که طی سال‌های اخیر به […]

شهرام جزایری سپس به همراه سایر اتباع بیگانه به محل نگهداری اتباع فرستاده می‌شود؛ اما شب هنگام زمانی که معاون هنگ مرزی در حال بازدید از بازداشت شدگان بوده است به وی شک می‌کند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، علی معصومی با اشاره به جزئیات دستگیری شهرام جزایری که طی سال‌های اخیر به دلیل فساد اقتصادی در زندان به سر می‌برد، اظهار داشت: روز گذشته در مرز بازرگان یک کانتینر ترانزیتی از مبدأ ترکمنستان به ترکیه اظهارنامه خود را ارائه کرد که پس از انجام تشریفات قانونی به دلیل برخی مغایرت‌ها در اطلاعات این کانتینر که بار عدس و ماش به مقصد ترکیه داشت، به سمت دستگاه تصویربرداری ایکس‌ری هدایت شد.

مدیرکل گمرک بازرگان تصریح کرد: در بخش ایکس‌ری متوجه شدیم، دو نفر در محموله این کانتینر بوده که یک نفر خود را ایرانی و فرد دیگر که هیچ گونه مدارک هویتی همراه نداشت، خود را افغانی معرفی کرد. پس از آن بر اساس شواهد و قرائن، مأموران بخش ارزیابی به موضوع مشکوک شده و فردی که خود را تبعه بیگانه معرفی کرده بود، شناسایی و معلوم می‌شود، وی شهرام جزایری عرب است.

معصومی با تاکید بر اینکه پس از آن صورت‌جلسه تنظیم شده و به یگان حفاظت گمرک داده شد و سپس این دو نفر به مرزبانی تحویل شدند، گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط گمرک مشخص شد که پلمب کانتینر شکسته شده و با چسب به یکدیگر متصل شده است.

این در حالی است که جزایری پس از دستگیری ابتدا خود را یکی از اتباع کشور افغانستان معرفی می‌کند و می‌گوید قصد رفتن به ترکیه را داشته است.

وی بعد از بازداشت به همراه ۸۰ نفر دیگر از اتباع افغانستانی از سوی بازپرس دادسرا به طرد از کشور و بازگشت به افغانستان محکوم می‌شود.

شهرام جزایری سپس به همراه سایر اتباع بیگانه به محل نگهداری اتباع فرستاده می‌شود؛ اما شب هنگام زمانی که معاون هنگ مرزی در حال بازدید از بازداشت شدگان بوده است به وی شک می‌کند.

این مسئول هنگ مرزی به جزایری می‌گوید: شما قیافه ات آشناست و بعید است که افغانستانی باشید.

شهرام جزایری که به شناسایی هویتش آگاه می‌شود خود را معرفی کرده و به این ترتیب علت و انگیزه اش برای خروج از کشورش را رفتن به کانادا عنوان می‌کند.

وی به مأموران می‌گوید: من به علت بدهی مالیاتی ممنوع الخروج هستم و نمی‌توانستم از کشور خارج شوم.

اطلاعات تکمیلی حکایت از آن دارد که یک مرد و زن به همراه جزایری بوده‌اند که به مأموران هنگ مرزی پیشنهاد اخذ رشوه یک میلیارد تومانی می‌دهند تا شهرام جزایری را آزاد کنند.

این در حالی است که گفته می‌شود شهرام جزایری خودش را در ابتدا رحمت الله احمدی معرفی کرده بوده است.

براساس تحقیقات انجام شده شهرام جزایری مدعی شده است ۲۹۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی داشته است که همین امر باعث شده تا امکان خروج قانونی از کشور را نداشته باشد.