جزئیات اتفاقات شورای شهر تبریز  و درگیری با خبرنگار/ شمسایی: آقایان مسئول! سیلی زدن و تهدید کردن قطعا محکوم است
جزئیات اتفاقات شورای شهر تبریز  و درگیری با خبرنگار/ شمسایی: آقایان مسئول! سیلی زدن و تهدید کردن قطعا محکوم است

[ad_1] جلسه شورای شهر تبریز تبریز با درگیری عضو شورای شهر تبریز و با خبرنگار همراه بود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، دیروز بعد از پایان جلسه شورای شهر تبریز که به بررسی بودجه ۱۴۰۲ تبریز می‌پردازد بین علیرضا نوای باغبان و جواد آقاجان‌نژاد درگیری رخ داده و در فضای مجازی زود پیچد.     […]

[ad_1]


جلسه شورای شهر تبریز تبریز با درگیری عضو شورای شهر تبریز و با خبرنگار همراه بود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، دیروز بعد از پایان جلسه شورای شهر تبریز که به بررسی بودجه ۱۴۰۲ تبریز می‌پردازد بین علیرضا نوای باغبان و جواد آقاجان‌نژاد درگیری رخ داده و در فضای مجازی زود پیچد.

 

 

جواد آقاجان‌نژاد مدیرمسئول و صاحب امتیاز هفته نامه و پایگاه خبری بی‌تعارف در گفت وگو با خبرنگاراندر تبریز گفت: بعد از قضایای دیروز شورای شهر تبریز از طریق کلانتری ۲۲ تبریز اقدام به شکایت علیه علیرضا نوای باغبان نایب رئیس شورای شهر تبریز، رسول برگی رئیس شورای شهر تبریز و رئیس روابط عمومی شورای شهر تبریز و برخی عوامل شورا به دلیل ضرب و شتم و بازداشت غیرقانونی در اتاق رئیس شورای شهر( مانع خروج از اتاق برای ساعتی) و توقیف موبایلم کردم.

وی با بیان اینکه دو گوشی موبایل آیفون و سامسونگ به همراه داشتم، گفت: گوشی سامسونگ را تا این لحظه عوامل شورا تحویل ندادند.

آقاجان‌نژاد در ادامه این گفت وگو خواستار بررسی دوربین‌های مدار بسته صحن شورا، رئیس دفتر شورا و سالن های شورا در این رابطه از سوی مسئولان مربوطه شد.

وی خاطرنشان کرد: من تنها به دنبال سئوال از آقای باغبان در ارتباط با موضوع آذر پارک بودم و هدف دیگری نداشتم که مورد حمله قرار گرفتم.

 

واکنش شورای اسلامی شهر تبریز

پیرو انتشار خبری در برخی رسانه ها مبنی بر ضرب و شتم یکی از خبرنگاران توسط نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز اطلاعیه ای صادر کرد.

پیرو انتشار خبری در برخی رسانه ها مبنی بر ضرب و شتم یکی از خبرنگاران توسط نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، به استحضار همشهریان عزیز و اهالی محترم رسانه می رساند که بر خلاف مطالب کاملا کذب منتشره مبنی بر انجام ضرب و شتم، طبق اظهارات کلیه حاضرین در صحنه و قرائن مسلم موجود در همان فیلم منتشره، هیچ گونه برخورد فیزیکی و ضرب و شتمی نسبت به فرد مذکور صورت نپذیرفته است و صرفا عضو محترم شورا در آن صحنه، با ابراز ناراحتی از تکرار رفتار خبرنگار مذکور در فیلم برداری بدون اجازه از اشخاص (آن هم بعد از اتمام جلسه شورا)، صرفا به قصد ممانعت از فیلم برداری و پایین آوردن دوربین، با اشاره دست، اقدام به پایین آوردن دوربین می نماید و کاملا مسلم است که هیچ گونه برخورد جسمی و فیزیکی با شخص مذکور اتفاق نمی افتد.

 صحبت های موجود در همان فیلم نیز (پس از پایین آوردن دوربین) که ادامه اصرار خبرنگار مذکور بر مصاحبه و پرسش است و در آن صحنه هیچگونه اشاره ای به برخورد فیزیکی با نامبرده نشده و ادعایی نیز در آن صحنه مطرح نمی شود  و نیز نحوه رفتار حاضرین در صحنه، حاکی از آن است که ادعای ضرب و شتم نامبرده کذب محض بوده و چنین امری قطعا به وقوع نپیوسته است و این شایعه، صرفا با شیطنت رسانه ای نامبرده می باشد که با تیتر کاملا نادرست ضرب و شتم در فضای رسانه ای منتشر شده است. 

عزیزان فعال در رسانه تایید می نمایند که اصول حرفه ای خبرنگاری و روزنامه نگاری که قاطبه خبرنگاران حاضر در صحن شورا بدان پایبند هستند، آن است که مصاحبه کننده ضمن رعایت شان خود، شان و منزلت فردی را که از او مصاحبه می گیرد، رعایت کرده و ضمن اطلاع دادن قبل شروع مصاحبه، به طرف مقابل اطلاع دهد که صدای نامبرده را ضبط می کند یا از ایشان تصویربرداری می کند و این شان و منزلت  باید در طول مصاحبه نیز رعایت شود. 

مع الاسف شخص مذکور، از بدو شروع دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز،  با حاشیه سازی و ورود خارج از وظیفه و غیر مربوط به حریم خصوصی اشخاص و زیر پاگذاشتن قواعد اخلاقی و اصول حرفه ای خبرنگاری و تهیه فیلم و پخش با تقطیع آن، موجبات ایجاد تشنج در صحن شورا را فراهم آورده است و در حاشیه جلسات نیز با کاربرد الفاظ دور از شان نسبت به برخی از اعضای شورا و نیز برخی پرسنل شورا، زمینه برهم زدن نظم جلسات شورا را فراهم نموده است که تذکرات مکرر روابط عمومی شورا در خصوص نامبرده موثر واقع نبوده است.

 روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبیین ماوقع، جلوگیری از هتک حیثیت صحن شورا را وظیفه و رسالت خود دانسته و عنداللزوم در صورت تکرار این مسائل، تدابیر لازم را در راستای حفظ نظم موجود در صحن شورای اسلامی شهر تبریز و همچنین فضای اطلاع رسانی و پرسشگری اهالی رسانه اتخاذ خواهد کرد.

آقایان مسئول! سیلی زدن و تهدید کردن قطعا محکوم است/ با مدیرکل ارشاد صحبت کردم قرار شد پیگیری کند

شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در واکنش به ویدئوی سیلی زدن به خبرنگار تبریزی نوشت: آقایان مسئول! ماجرای فرماندار و خبرنگار رفسنجانی که پیش آمد گفتید خبرنگار هم مقصر بوده، اصلا کاری ندارم این ادعا درست است یا غلط. اما سیلی زدن و تهدید کردن قطعا محکوم است حتی اگر شهروند معمولی باشد چه رسد به نماینده افکار عمومی که مجوز رسمی از این نظام برای کار خبری دارد.

اینکه عضو شورای شهر خواسته خبرنگار از او فیلم نگیرد و قصدش انداختن گوشی بوده در کلان ماجرا فرقی نمی‌کند. با مدیرکل ارشاد صحبت کردم در راه استانداری بود و قرار شد پیگیری کند. با خبرنگار و مسئول خانه مطبوعات استان هم صحبت کردم.

پایان پیام/

 


[ad_2]