جریان فرهنگ و هنر بدون پشتوانه آموزش، حرکتی ابتر است
جریان فرهنگ و هنر بدون پشتوانه آموزش، حرکتی ابتر است

به گزارش قلم پرس از تبریز، “سیدقاسم ناظمی”  امروز در  آیین گرامیداشت روز معلم در میان اساتید هنرستانهای میرک، کوثر و اقبال آذر اظهار داشت: فعالیتهای فرهنگی و هنری زمانی می‌تواند به جایگاه و مفهوم اصلی خود دست یابد که هنرمندانی شایسته با پشتوانه علمی و هنری غنی تربیت شوند و هنرستانها بهترین مکان برای تربیت […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، “سیدقاسم ناظمی”  امروز در  آیین گرامیداشت روز معلم در میان اساتید هنرستانهای میرک، کوثر و اقبال آذر اظهار داشت: فعالیتهای فرهنگی و هنری زمانی می‌تواند به جایگاه و مفهوم اصلی خود دست یابد که هنرمندانی شایسته با پشتوانه علمی و هنری غنی تربیت شوند و هنرستانها بهترین مکان برای تربیت نسلی هنرمند و فرهیخته محسوب می‌شوند.

وی نقش اساتید هنرستانها در دست‌یابی به اهداف تربیتی هنرجویان را مهم ارزیابی کرد و گفت: اساتید فرهیخته‌ی هنرستانها با آموزش‌های تخصصی و همچنین تربیت هنرمندان متعهد، در کنار تولید آثار هنری، نقشی اثرگذار در بالندگی هنر استان ایفا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه اگر در دوره های قدیمی هنر سینه به سینه و به شیوه استاد شاگردی انتقال می‌یافت، امروز باید با ساختارهای جدید نسبت به تربیت هنرمندان شایسته اقدام شود، گفت: هنرستان ها  باید در تربیت نسل جدید از هنرمندان توانمند  با تکنولوژی نوین و با تکیه بر هنرهای سنتی اهتمام داشته باشند تا در آینده نیز مفتخر به حضور اساتیدی نام‌آور باشیم.

 وی هنرجویان هنرستانها را آینده‌سازان عرصه‌ی فرهنگ و هنر برشمرد و تاکید کرد: اگر ما میخواهیم روح و روان جامعه در زیر سایه درخت تناور فرهنگ و هنر بیاساید می‌بایست این درخت را قدر بدانیم و پرورش دهیم و این امر در سایه تربیت نسلی هنرمند و به واقع اهل فرهنگ امکان پذیر است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

ناظمی بر لزوم ترسیم نقشه‌ راهی جامع و کامل در توسعه‌ی فعالیت هنرستانها تاکید کرد تا در عین تربیت نسلی فرهیخته، آیندگان نیز از این نقشه راه بهره گیرند.

وی همچنین بر لزوم مهارت‌افزایی و کیفیت بخشی به فعالیت هنرستانها و ارتقای محتوا و همچنین توجه بر تربیت در کنار تعلیم در این فضاهای فرهنگی و هنری تاکید کرد.

در این آیین از اساتید هنرستانهای هنرهای زیبای کوثر، میرک  و اقبال آذر تجلیل شد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۵۰
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی |