جذب صدها میلیارد تومان کمک هزینه توسط مجمع خیرین سلامت آذربایجان شرقی
جذب صدها میلیارد تومان کمک هزینه توسط مجمع خیرین سلامت آذربایجان شرقی

رییس شاخه بانوان مجمع خیرین سلامت آذربایجان شرقی، گفت: بیش از صدها میلیارد تومان در بحث احداث و تجهیز بیمارستانی استان از خیران داخل و خارج از کشور توسط این مجمع جذب شده است.

نسرین پیرسمساری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شورای زنان مجمع خیرین سلامت برای اولین بار در استان ما تشکیل شده، افزود: این شورا با کمترین بضاعت توانسته اقدامات بسیار مهمی با همکاری خیران عزیز در استان انجام دهد.

وی با اشاره به راه اندازی اندیشکده سلامت در مجمع خیرین سلامت تبریز، گفت: به دنبال این هستیم تا مادران عزیز را در بحث سلامت آگاه و توانمند کنیم زیرا که هر خانه یک پایگاه سلامت بوده و مادران مدیران سلامت خانواده ها هستند.

پیرسمساری با اشاره به این‌که زنان و مردان، اطلاعات کمی نسبت به مباحث باروری دارند، افزود: در این راستا، اندیشکده سلامت در مجمع خیرین سلامت استان راه اندازی شده است.

وی همچنین بر لزوم فرهنگسازی جهت توجه بیشتر به مقوله باروری به خصوص با افزایش سن ازدواج، گفت: اکنون جمعیت استان بیش از چهار میلیون نفر است اما نرخ موالید استان ما زیر یک درصد بوده و میانگین کشور نیز ۱.۵ درصد است.

رییس شاخه بانوان مجمع خیرین سلامت در تبریز با بیان اینکه ۱۲ درصد از جمعیت استان آذربایجان شرقی سالمند بوده و رتبه سوم کشوری را در این خصوص داریم، افزود: این یک هشدار است و باید توجه جدی تری به مقوله جوانی جمعیت صورت گیرد و در این راستا نیز رسانه‌ها باید بازوی ما در فرهنگسازی این امر باشند.

وی با اشاره به افزایش نرخ طلاق و کاهش نرخ ازدواج در استان، افزود: ما باید همگام با پیشرفت علم، همت جدی داشته باشیم تا از کاهش جوانی جمعیت در استان جلوگیری کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، دکتر خدیجه پویا به عنوان رئیس شورای پزشکان زنان مجمع خیرین سلامت استان منصوب شد.

  • نویسنده : مینا بازگشا