جدیت همه دستگاه‌ها برای آرامش مردم در سفرهای نوروز/ اولویت اصلی، کاهش تلفات جاده‌ای است
جدیت همه دستگاه‌ها برای آرامش مردم در سفرهای نوروز/ اولویت اصلی، کاهش تلفات جاده‌ای است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمام تلاش خود را برای تامین ایمنی و آرامش هموطنان در سفرهای نوروزی به کار می‌گیریم و نتیجه این تلاش‌ها و دقت، جدیت و کار جهادی همه دستگاه‌ها باید کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته باشد. عابدین خرّم در نشست فرمانداران استان، اظهار داشت: نیروی انتظامی، راهداری، هلال احمر، اورژانس […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمام تلاش خود را برای تامین ایمنی و آرامش هموطنان در سفرهای نوروزی به کار می‌گیریم و نتیجه این تلاش‌ها و دقت، جدیت و کار جهادی همه دستگاه‌ها باید کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته باشد.

عابدین خرّم در نشست فرمانداران استان، اظهار داشت: نیروی انتظامی، راهداری، هلال احمر، اورژانس و مراکز امدادخودرو، به‌عنوان ۵ سازمان موثر در ستاد خدمات سفر، پاسبانان جاده‌ها و مبادی ورودی و خروجی هستند که از دو روز گذشته طرح ویژه خدمات سفرهای نوروزی را آغاز کرده‌اند و این طرح تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال کارهای متفاوتی در حوزه خدمات سفر در استان انجام شده است، افزود: امسال ستاد خدمات سفر در خود استانداری فعال شده و فرمانداران هم باید این ستاد را در فرمانداری‌ها تشکیل دهند تا در صورت وقوع حوادث احتمالی، به‌عنوان اولین مجموعه وارد صحنه شوند.

خرّم، اولویت و هدف اصلی ستاد خدمات سفر استان را کاهش تلفات جاده‌ای در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: امسال با افزایش سفرهای نوروزی مواجه خواهیم بود و باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی، مراقبت جاده‌ای، سرکشی به‌موقع، ایجاد محدودیت‌های ترافیکی و ابتکارات دیگر تلفات کاهش پیدا کند.

وی همچنین زیباسازی و نظافت ورودی شهرها توسط شهرداری‌ها و برخورد مناسب و پذیرایی مطلوب میهمانان و گردشگران در مراکز گردشگری اقامتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گروه‌های نظارتی به صورت نامحسوس از این مراکز بازرسی کنند.

در این جلسه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرمانده پلیس راه استان هم گزارشی از تمهیدات صورت گرفته برای مدیریت سفرهای نوروزی ارائه کردند.