جایگاه علم بازاریابی در کشور و استان نیازمند تغییر نگرش است
جایگاه علم بازاریابی در کشور و استان نیازمند تغییر نگرش است

رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جایگاه علم بازاریابی در کشور و استان نیازمند تغییر نگرش است، گفت: حدود ۵ هزار فعال عرصه بازاریابی و فروش در استان فعالیت می کنند، انجمن علمی بازاریابی در جهت تقویت و افزایش کیفی و کمی این علم تلاش می کند و در این راستا نیازمند همراهی […]

رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جایگاه علم بازاریابی در کشور و استان نیازمند تغییر نگرش است، گفت: حدود ۵ هزار فعال عرصه بازاریابی و فروش در استان فعالیت می کنند، انجمن علمی بازاریابی در جهت تقویت و افزایش کیفی و کمی این علم تلاش می کند و در این راستا نیازمند همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

به گزارش قلم پرس، محمد فاریابی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : انجمن علمی بازاریابی ایران زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی دانش بازاریابی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های بازاریابی و مدیریت بازار تشکیل شده است.
او با اعلام اینکه خواسته علم بازاریابی منطبق بر بازار و خواسته های بازار است، افزود: متاسفانه فضای کشور فضایی علمی برای بازاریابی نیست و فضای کسب و کار استان مناسب رقابت در سطوح بالا نیست و در برخی کسب و کارهای امروزی تحقیقات بازاریابی، نظرسنجی، نیازسنجی و رقیب سنجی رعایت نمی شود.
رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی، توجه به خواسته ها و نیازهای مردم را اولویت علم بازاریابی عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه بازاریابی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی بازاریابی، برگزاری همایش ها و کنفرانس های مرتبط و پرورش نیروهای متخصص را از جمله خدمات انجمن علمی بازاریابی برشمرد.
فاریابی با بیان اینکه جایگاه علم بازاریابی در کشور و استان نیازمند تغییر نگرش است، افزود: حدود ۵ هزار فعال عرصه بازاریابی و فروش در استان فعالیت می کنند، انجمن علمی بازاریابی در جهت تقویت و افزایش کیفی و کمی این علم تلاش می کند و در این راستا نیازمند همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران است.
او با اشاره به نقش سازنده رسانه ها در بهبود جایگاه علم بازاریابی تاکید کرد: نقد رسانه ها به انجمن مسیر می دهد، رسانه ها اگر در کنار انجمن باشند با انتقادها و پیشنهادهایشان شاهد تاثیرات مثبت در این عرصه خواهیم بود.
رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی همچنین از خبرنگاران درخواست کرد ضمن عضویت در این انجمن از مزایای آن استفاده کنند.
به گفته فاریابی دوره های تخصصی بازاریابی رسانه برای خبرنگاران نیز برگزار می شود.
فاریابی در ادامه به فعالسازی کمیته های تخصصی انجمن نیز اشاره کرد و گفت: دبیران کمیته های تخصصی مشخص شده است و عضو گیری کمیته ها از هفته آینده آغاز می شود.
او کمیته های مدیریت بازاریابی و فروش، کمیته بازاریابی بین المللی، کمیته بازاریابی گردشگری، کمیته پرورش سرمایه های انسانی، کمیته بازاریابی دیجیتال و کمیته انشار را ۶ کمیته تخصصی انجمن علمی بازاریابی اعلام کرد.
رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی زمینه عملیاتی نمودن طرح ها و برنامه های پیش بینی شده را از وظایف این کمیته های تخصصی اعلام کرد.
امیر کریم زاد شریفی، عضو هیات رئیسه انجمن علمی بازاریابی استان نیز در این نشست با اعلام اینکه، نزدیک به ۵ هزار نفر درگیر بازاریابی و حوزه فروش هستند، گفت: انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی با توجه به نیازی که در استان احساس می شد آغاز به فعالیت کرد.
به گفته کریم زاد، انجمن علمی بازاریابی ترکیبی از اساتید دانشگاه و فعالان عرصه بازاریابی و رسانه بوده و علاوه بر اعضای حقیقی، اعضای حقوقی نیز در آن عضویت دارند.
علمی دیگر عضو هیات رئیسه انجمن بازاریابی استان تغییر نگرش به علم بازاریابی را اولویت اول این انجمن دانسته و افزود: تا زمانی که این تغییر نگرش صورت نگیرد طبق روال قبلی کارها پیش خواهد رفت.
او برنامه ریزی بر اساس نیاز مشتری و ارائه محصول متفاوت و متمایز را رمز موفقیت دانست.

در ادامه رعنا لطیفی عضو هیئت رئیسه انجمن بازاریابی ایران شعیه آذربیجان شرقی، با بیان اینکه باید نگرش ها را تغییر دهیم، گفت: گاهی می بینیم مدیران در انتظار معجزه در مجموعه خود هستند در حالی که معجزه زمانی اتفاق می افتد که نگرشمان نسبت به موضوع مشاوره و آموزش مثبت باشد و مدیران قدمی بری بهبود وضعیت بردارند.
.