جانبازان و ایثارگران نظام و مملکت ما را حفظ کردند
جانبازان و ایثارگران نظام و مملکت ما را حفظ کردند
مجموعه شهرداری تبریز خدمت به جامعه جانبازان و ایثارگران را یک وظیفه و تکلیف می داند و در این راستا مشکلات و مسائل آنها را تا حد توان برطرف می کند.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر شهردار تبریز در حاشیه دیدار جمعی از جانبازان ۷۰ درصد نخاعی با بیان مطلب فوق، گفت: جانبازان و ایثارگران به معنای واقعی، نظام و ممکلت ما را حفظ کردند و ما نیز وظیفه داریم تا پیگیر وضعیت این ایثارگران و خانواده های آنها باشیم.

وی ادامه داد: جانبازان و ایثارگران با نثار خون و عضوی از بدن خود، برای مردم و نظام ما کار بزرگ و ارزشمندی کرده اند و ما باید پاسدار ایثارگری این عزیزان باشیم.

ایرج شهین باهر از آمادگی شهرداری تبریز برای ایجاد امکانات لازم برای جانبازان خبر داد و گفت: شاید بعضی از مسائل و مشکلات جانبازان بخصوص جانبازان نخاعی به دست شهرداری حل نشود اما با این حال واحد ایثارگران شهرداری تبریز پیگیر بسیاری از مشکلات و مسائل آنها است.

وی افزود: مجموعه شهرداری تبریز هر خدمتی که توان انجام آن را داشته باشد، به جامعه جانبازان و ایثارگران ارائه می دهد و به نظر من این یک احساس وظیفه و تکلیف است که شهرداری به این عزیزان خدمات دهی کند.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به اینکه برخی فضاها از جمله ساختمان های اداری و عمومی مناسب تردد جانبازان نیست، گفت: متاسفانه بعضی از این ساختمان ها از لحاظ فنی برای تردد جانبازان بخصوص با ویلچر مناسب نیست و دلیلش نیز این است که بحث های فنی ساختمان های اداری به شهرداری و به نظام مهندسی رجوع داده نمی شود و دفتر فنی خود ادارات آن را کنترل می کنند.

وی ادامه داد: برای تردد بدون مشکل جانبازان و معلولان با ویلچر، ما اتوبوس هایی بخصوص در خط بی آر تی داریم که برای سوار شدن با ویلچر، از رمپ ویژه برخوردار است. همچنین ما یک دستگاه اتوبوس ویژه تجهیز می کنیم تا در اختیار جانبازان قرار بگیرد.

ایرج شهین باهر عنوان کرد: ما آماده ایم تا جانبازان ۷۰ درصد را از پرداخت عوارض شهرداری معاف کنیم و هر خدمت دیگری که در توان شهرداری تبریز باشد، در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

در این دیدار همچنین شکور اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به توجه ویژه شهرداری تبریز به جانبازان و ایثارگران، گفت: دکتر ایرج شهین باهر در خصوص خدمات دهی به جانبازان به شکل جدی کار می کند و دقت دارد تا اتفاقات خوب برای جانبازان رخ دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه موضوع مناسب سازی شهر برای جانبازان در تبریز خوب است اما بعضی کارهای ساده همواره موجب اذیت شدن جانبازان می شود که امیدواریم این موارد نیز برطرف شود.

در پایان این دیدار ایرج شهین باهر با اهدای لوح از تعدادی از جانبازان ۷۰ درصد و قطع نخاع تقدیر کرد.