ثبت نام ۸۷ نفر برای کاندیدا شدن در انتخابات میان دوره‌ای مجلس /انتخابات یک امتحان است تا میزان تحمل را بالاتر ببریم.
ثبت نام ۸۷ نفر برای کاندیدا شدن در انتخابات میان دوره‌ای مجلس /انتخابات یک امتحان است تا میزان تحمل را بالاتر ببریم.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، از ثبت نام ۸۷ نفر برای کاندیدا شدن در انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه اهر-هریس و مراغه – عجب‌شیر خبر داد. به گزارش قلم پرس از تبریز، سعید شبستری  امشب در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، در رابطه با تعداد ثبت‌نام کنندگان تا به امروز در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای […]

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، از ثبت نام ۸۷ نفر برای کاندیدا شدن در انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه اهر-هریس و مراغه – عجب‌شیر خبر داد.

به گزارش قلم پرس از تبریز، سعید شبستری  امشب در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، در رابطه با تعداد ثبت‌نام کنندگان تا به امروز در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های مراغه – عجب شیر و اهر – هریس، اظهار داشت: بر آخرین آمار ارائه شده تا ساعت ۱۷ امروز در هفتمین روز از ثبت‌نام داوطلبان در حوزه انتخابیه مراغه – عجب‌شیر ۴۳ نفر از طریق فرمانداری و ۸ نفر از طریق ستاد انتخابات کشور و در مجموع ۵۱ نفر نام نویسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه  اهر – هریس نیز ۳۱ نفر از طریق فرمانداری و ۵ نفر از طریق ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرده‌اند که در مجموع تا ساعت ۱۷ امروز ۳۶ نفر در این حوزه انتخابیه نام نویسی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: تا پایان ساعت ۱۷ امروز در آخرین روز ۷ نفر از طریق فرمانداری در حوزه انتخابیه اهر و هریس و ۱۰ نفر از طریق فرمانداری در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر نام نویسی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آمار ارائه شده تا ساعت ۱۷ امروز ۱۴ اسفند بوده و نام‌نویسی تا شب ادامه خواهد داشت و آمار نهایی فردا ۱۵ اسفند اعلام خواهد شد.

شبستری ادامه داد: از این تعداد داوطلبان نام نویسی کرده برای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه های اهر-هریس و مراغه عجب شیر، تنها یک نفر خانم در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر نام نویسی  کرده و مابقی داوطلبان مرد هستند.

وی، گفت: از فردا پس از اعلام نهایی تعداد ثبت‌نام کنندگان، بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی به مدت ۱۰ روز انجام خواهد شد و همچنین استعلام از مراجع چهارگانه اقدام خواهد شد که در این خصوص جواب‌دهی باید تا ۵ روز اعلام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در صورتی که طی این مراحل فردی رد صلاحیت شود ظرف ۴ روز پس از اعلام در تاریخ ۲۵ اسفندماه سال‌جاری می‌تواند شکایت خود را بر اساس ماده ۵۱ قانون انتخابات به هیئت نظارت ارائه دهد.

وی، گفت: پس از آن رسیدگی ظرف ۲۰ روز توسط هیئت‌های نظارت و اعلام به فرمانداری‌ها در تاریخ ۱۹ فروردین سال ۹۶ تمام خواهد شد که بعد از آن اگر داوطلبی رد صلاحیت شود از تارریخ ۲۰ فروردین  توسط شورای نگهبان به شکایات رسیدگی خواهد شد.

شبستری ادامه داد: در تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال ۹۶ نیز اسامی قطعی به فرمانداری‌ها اعلام خواهد شد که در مدت یک روز در تاریخ ۲۰ اردیبهشت نیز نشر آگهی خواهد بود و از تاریخ ۲۱ اردیبهشت تا ۲۷ اردیبهشت داوطلبان برای تبلیغات مهلت دارند.

وی در ادامه در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی نیز گفت: در انتخابات پیش رو بر خلاف دوره‌های گذشته افراد داوطلب برای شرکت در انتخابات باید گواهی سو پیشینه را ارائه دهند و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات توصیه می‌شود از امروز به دنبال این مساله باشند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، در ادامه در خصوص فعالیت برخی داوطلبان احتمالی انتخابات در فضای مجازی و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، گفت: در این خصوص موضوع را ارجاع داده‌ایم به کمیسیون پیشگیری از جرائم انتخاباتی مستقر در دادگستری استان که شکل گرفته و اولین جلسه آن نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی هم تهدید است و هم فرصت، خاطرنشان کرد: از این فضا هم می‌توان برای تخریب و هم می‌توان برای بالا بردن آگاهی مردم استفاده کرد، ما نیز توصیه می‌کنیم با صداقت در این موضوع ورود پیدا کنند و به جای تخریب برنامه‌های خود را ارائه دهند، چرا که امروز کشور بیش از هر چیزی به وحدت داخلی و وحدت جناح‌های مختلف و گروه‌های مختلف نیاز دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: همه تابع ولایت فقیه هستیم و دولت خدمتگذار تا جایی که امکان دارد برای سلامت مردم و خدمت به مردم و رسیدن به اهداف تلاش می‌کند.

وی در ادامه در خصوص حضور احزاب و تاثیر آن بر انتخابات، گفت: تا زمانی که احزاب شناسنامه‌دار و قانونی شکل نگرفته انتخاب افراد مشخص توسط مردم سخت خواهد بود، اما اگر افراد و کاندیداها توسط احزاب و تشکل‌های شناسنامه‌دار و قانونی معرفی شوند مردم به راحتی خواهند توانست با مطالعه برنامه اشخاص، فرد مورد نظر را انتخاب کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: درسال‌های گذشته ۲۶ حزب و تشکل در استان وجود داشت که در طی سه سال گذشته این آمار به ۳۶ حزب و تشکل شناسنامه‌دار و قانونی رسیده که یا به صورت مستقل و یا به صورت شعبه احزاب ملی فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر لیست‌های انتخابات در دوره‌های قبل، لیستی که از طرف تشکل‌های قانونمند معرفی می‌شوند در رای دادن مردم تاثیر دارد.

شبستری، با تاکبد بر اینکه همه تابع ولایت فقیه هستیم، گفت: اینکه خود را رو در روی هم قرار دهیم کار خطرناکی است، همه زیر پرچم اسلام و ولایت هستیم، باید همه باهم بودن را تمرین کنیم.

وی در ادامه با اشاره به منویات حضرت امام خمینی(ره) مبنی مبر اینکه میزان رای ملت است، گفت: باید به انتخاب مردم احترام بگذاریم و به آنچه مردم انتخاب می‌کنند و از صندوق‌ها بیرون می‌آید باید احترام بگذاریم، انتخابات یک امتحان است تا میزان تحمل را بالاتر ببریم.