ثبت نام ۳ هزار نفر از آذربایجان شرقی برای خادمی حضرت علی بن موسی الرضا(ع)
ثبت نام ۳ هزار نفر از آذربایجان شرقی برای خادمی حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

مسوول نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی  از ثبت نام حدود ۳۰۰۰ خادم افتخاری در آذربایجان شرقی برای خادمی حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: ۹۰۰ نفر پرونده خود را تکمیل کرده‌ اند و ۹۷ نفر خادم افتخاری در اردیبهشت ماه در حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) به عنوان خادم […]

مسوول نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی  از ثبت نام حدود ۳۰۰۰ خادم افتخاری در آذربایجان شرقی برای خادمی حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: ۹۰۰ نفر پرونده خود را تکمیل کرده‌ اند و ۹۷ نفر خادم افتخاری در اردیبهشت ماه در حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) به عنوان خادم افتخاری ملبس به لباس خادمی شدند و ۱۲ ساعت در حرم خادم شدند.

محمدیوسف شاکری  در نشستی با اصحاب رسانه  استان  با بیان اینکه برنامه های دهه کرامت با رود کاروان «زیرسایه خورشید» از ۲۳ تیرما به صورت سراسری آغاز شده و تا ۵ مرداد ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: طی این مراسم خادمان آستان قدس رضوی در استان مورد استقبال قرار گرفته و البته کشورهای دیگر نیز تحت تاثیر برامه های دهه کرامت بودند.

وی افزود: در این مدت ۱۰ روزه در ۶۲ شهر و شهرستان و در ۳۰ روستای ویژه یک هزار برنامه و فعالیت پیش بینی شده تا استان تحت تاثیر انفاس قدسیه حضرت آقا ثامن الحجج قرار بگیرند.

مسوول نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی اضافه کرد: برنامه های دهه کرامت در ۷ محور، «معرفتی و معنوی»، «تربیتی»، «آموزشی»، «علمی و پژوهشی» و «فرهنگی و تبلیغی و ترویجی» و «اجتماعی» و «خدماتی» و «سازندگی» در ۴۰ عنوان برنامه طی ۱۰ روز در ۶۲ نقطه استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: حاصل این ۷ محور باید به تقویت وحدت و هم افزایی، تحرک و کارآفرینی، خود باوری و خود اتکایی و ایجاد بستر وجدان کاری نوعی به توسعه فضایل همچون ترویج فرهنگ ایثار و توسعه خدمات اجتماعی رضوی در استان منجر شود.

شاکری بیان کرد: برگزاری برنامه‌هایی با عناوین عفاف و حجاب، شکوفه‌های نور، دیدارهای عمومی خادمان با مردم، اصناف و… ، دلجویی از معلولین و زندانیان، بازدید از روستاهای محروم با عنوان بزم نور و آغاز خدمت رسانی به مناطق محروم، برگزاری گردهمایی فعالین فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی با محوریت رضوی، توزیع ارزاق متبرک رضوی در بین ۷۰۰ فقیر و اهدای ۷۰ جهیزیه به نو عروسان محروم، برگزاری کرسی تلاوت در استان و… از جمله مهمترین برنامه‌های دفتر آستان قدس در استان است.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر از زمان راه اندازی دفتر آستان قدس در آذربایجان شرقی، مشغول به شناسایی دقیق ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از این پتانسیل‌ها بودیم تصریح کرد: ۲۸ کانون تخصصی در حوزه‌های مختلف آغاز به کار کرده است تا خدمات آستان قدس در استان توسعه یابد و ۱۸ شهر استان دفتر آستان قدس را افتتاح کردیم.

مسوول نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی کارهای فرهنگی و جذب نذورات را از جمله محورهای فعالیت دفاتر آستان قدس در شهرهای استان دانست و گفت: تلاش می‌کنیم نذوراتی که مردم هر شهر به صورت عام برای آقا علی ابن موسی الرضا (ع) وقف می‌کند، در همان شهر برای فقرای همان شهرها و توسعه استان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس در استان توسعه می‌یابد، افزود: بخشی از نذوراتی که به نیت عام برای ثامن الائمه وقف شده است، به سمت مشارکت با خود مردم جهت راه اندازی فعالیت اقتصادی، اشتغال و تولید سوق داده می‌شود.

شاکری از ثبت نام حدود ۳۰۰۰ خادم افتخاری در آذربایجان شرقی برای خادمی حرم مطهر رضوی خبر داد و با اشاره به اینکه ۹۰۰ نفر پرونده خود را تکمیل کرده‌ اند خاطر نشان کرد: ۹۷ نفر خادم افتخاری در اردیبهشت ماه در حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) به عنوان خادم افتخاری ملبس به لباس خادمی شدند و ۱۲ ساعت در حرم خادم شدند.

وی در ادامه، در پاسخ به سوالی، اعزام زیارت اولی ها را از اولویت های دفتر آستان قدس در آذربایجان شرقی دانست و گفت: سال گذشته در مجموع ۱۲ هزار نفر اعزام کردیم و امسال هم تاکنون حدود ۵ هزار نفر اعزام شده و مابقی تا پایان سال اعزام خواهند شد.

مسوول نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه کانون محلات در استان تشکیل شده که ۱۱۳ کانون مختص برادران و ۲۱ کنون خواهران است، ادامه داد: در ۱۸ شهرستان دفاتر رابطینن آستان قدس رضوی کار خود را شروع کردند.