ثبت‌نام ۱۴۳۶ زوج نابارور در سیستم بیمه سلامت/ ۱۲ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی بالای ۶۵ سال  است
ثبت‌نام ۱۴۳۶ زوج نابارور در سیستم بیمه سلامت/ ۱۲ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی بالای ۶۵ سال  است

معاون بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مرداد ماه امسال یک‌هزار و ۴۳۶ زوج نابارور در سیستم بیمه سلامت ثبت نام کردند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدحسین امیرپور ظهر امروز معاون بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد جمعیت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دستورالعمل پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری از سال گذشته […]



معاون بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مرداد ماه امسال یک‌هزار و ۴۳۶ زوج نابارور در سیستم بیمه سلامت ثبت نام کردند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدحسین امیرپور ظهر امروز معاون بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد جمعیت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دستورالعمل پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری از سال گذشته ابلاغ شده، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مرداد ماه امسال یک‌هزار و ۴۳۶ زوج نابارور در سیستم بیمه سلامت ثبت و نشان‌دار شده و بیش از سه میلیارد تومان هزینه خدمات درمان ناباروری در استان پرداخت شده است.

محمدحسین امیرپور افزود: در مراکز دولتی و عمومی غیردولتی درمان ناباروری در استان ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت و ۱۰ درصد فرانشیز نیز توسط بیمه شده پرداخت می‌شود و در مراکز خصوصی ۷۰ درصد توسط بیمه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه اذعان داشت: مجموع فرزندان امداد بگیر از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در استان یک‌هزار و ۷۰۰ نفر بوده و مهم‌ترین هدف سازمان حمایت از کودک و نگهداری در نزد بستگان درجه یک و دو است.

فرگل صحاف با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۴۸ خانوار دو قلو و ۲۱۱ خانوار سه قلو در استان وجود دارند افزود: بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی حمایت‌کننده از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو و با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده‌ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها، برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو را تدوین و اجرا کرده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۷ هزار و ۶۵۴ نفر آزمایش ژنتیکی خانواده‌های معلولین به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان توسط بهزیستی هزینه شده تا از تولد نوزاد معلول و سقط‌های ناصحیح جلوگیری شود.

حسین حقائی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین در این جلسه گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران تغییرات جمعیتی در کشور از سال های ۶۵ تا ۹۵ به سمت پیری بوده و ۱۲ درصد جمعیت آذربایجان شرقی بالای ۶۵ سال بوده و چهارمین استان با بیشترین سالمند در کشور هستیم.

انتهای پیام/س