ثبت‌جهانی روستای کندوان منجر به اعتلای کشور می‌شود
ثبت‌جهانی روستای کندوان منجر به اعتلای کشور می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به ثبت جهانی روستای کندوان به عنوان اولین روستای گردشگری جهانی ایران گفت: این گونه تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کنار افتخارآفرینی برای کشور در دنیا می تواند به مجموعه اقتصاد کشور از طریق معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جذب توریست کمک شایانی بکند. به […]



عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به ثبت جهانی روستای کندوان به عنوان اولین روستای گردشگری جهانی ایران گفت: این گونه تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کنار افتخارآفرینی برای کشور در دنیا می تواند به مجموعه اقتصاد کشور از طریق معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جذب توریست کمک شایانی بکند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیات رئیسه و نماینده تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبریز به عنوان قطب فرهنگی، تاریخی، صنایع‌دستی و گردشگری شناخته می‌شود، اظهار کرد: از قدیم الایام آذربایجان در این زمینه دارای موقعیت ویژه‌ای بوده است و در صورت وجود حمایت‌های لازم نتایج خوبی هم شاهد خواهیم بود.

او با بیان این‌که باید زمینه ای مناسب برای نمایش و رونق انواع گردشگری از جمله توریستی، سلامت و طبیعت محور در کل کشور ایجاد شود، افزود: تمرکز بر مزیت‌های نسبی هر منطقه می‌تواند به رشد گردشگری کشور کمک بیشتری کند. در مجلس نیز و در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه سعی می‌شود تا به بخش‌هایی نظیر گردشگری و صنایع‌دستی توجه بیشتری شود.

متفکرآزاد با اشاره به اینکه حمایت‌های مجلس و دولت می تواند به رشد و حمایت صنایع دستی کمک کند و باعث دلگرمی فعالان این حوزه شود، ادامه داد: اکوسیستم کشور به گونه‌ای است که از نظر محصولات صنایع‌دستی هر گوشه ای از ایران دارای محصولی به نام و مختص به خودش است.

این‌ نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رونق بیش از پیش این حوزه‌ها قابل تقدیر است، از برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری تا رویدادهای جهانی و ثبت جهانی روستاهای ایرانی همگی سیاست‌ها و اقداماتی است که درنهایت می‌تواند خروجی بهتری را برای مجموعه اقتصادی کشور در کنار صدها دیگر فواید آن رقم بزند.

 

پایان پیام/