تیم دوچرخه‌سواری این باشگاه منحل نشده / پتروشیمی حامی فوتبال تبریز می‌شود
تیم دوچرخه‌سواری این باشگاه منحل نشده / پتروشیمی حامی فوتبال تبریز می‌شود

مسؤولان باشگاه پتروشیمی معتقد هستند که تیم دوچرخه‌سواری این باشگاه منحل نشده و تنها سیاست این باشگاه در سرمایه گذاری در این رشته تغییر یافته است. به گزارش قلم پرس، استعدادیابی و توجه به ورزش پایه‌ای مقوله‌ای است که از گذشته مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران ورزشی اقصی نقاط دنیا بوده و هست. آنچه […]

مسؤولان باشگاه پتروشیمی معتقد هستند که تیم دوچرخه‌سواری این باشگاه منحل نشده و تنها سیاست این باشگاه در سرمایه گذاری در این رشته تغییر یافته است.

به گزارش قلم پرس، استعدادیابی و توجه به ورزش پایه‌ای مقوله‌ای است که از گذشته مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران ورزشی اقصی نقاط دنیا بوده و هست.

آنچه که باعث پرورش استعدادهای قوی ورزشی در کشور می‌شود همانا توجه به ورزش و استعدادها در رده پایه است. هر رشته ورزشی برای اینکه در آینده به نتایج درخشان و بازدهی مطلوبی برسد باید از پایه و به صورت حرفه‌ای به آموزش ورزشکاران نونهالان و نوجوان توجه کند.

تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز هم با بیش از یک دهه فعالیت از این امر مستثنا نیست. شاید این تیم در گذشته نه چندان دور و با کسب انواع مدال‌های خوش رنگ و لعاب افتخارات زیادی برای این مرز و بوم آنهم در سطح بین‌المللی کسب کرده اما در یکی دو سال اخیر و با جدا شدن رکابزنان مشهور خود آنطور که باید نتیجه خوبی نگرفته و اکنون به حدی تنزل کرده که به گفته مسئولان پتروشیمی حتی ارزش سرمایه‌گذاری هم ندارد.

مسئولان پتروشیمی می‌گویند: در چنین شرایطی تنها راه حل پتروشیمی انحلال تیم وارفته کنونی و تقویت مجدد آن با جذب نیروهای جوان‌تر است و در این راستا با استعدادیابی و شناسایی ورزشکاران مستعد نوجوان و آموزش حرفه‌ای آنها توسط مربیان مجرب سعی می‌کنیم این تیم را مجددا به صورت زیربنایی و حرفه ای آموزش داده و آنها را برای کسب عناوین قهرمانی در سطوح ملی و حتی بین‌المللی پرورش دهیم.

البته به گفته مسئولان پتروشیمی در کنار تیم تازه تشکیل یافته دوچرخه‌سواری نوجوانان قرار است در دو رشته ورزشی پرطرفدار یعنی فوتبال و والیبال به صورت حرفه‌ای وارد عمل شوند و حتی رایزنی‌هایی مبنی بر خرید تیم تراکتورسازی یا تیمی هم‌تراز با آن انجام شده است.

مدتی است تقریبا در همه محافل خبری از انحلال تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز صحبت می‌شود. صحبت‌هایی که البته مسئولان و دست اندرکاران پتروشیمی را به باد انتقاد گرفته و اقدام آنها را غیرکارشناسانه و غیرمسئولانه می‌دانند.

این حرف‌ها و حدیث‌ها در شرایطی شرکت پتروشیمی را در مظان اتهام قرار می‌دهد که چندی پیش و با حضور وزیر نفت خط لوله اتیلن غرب کشور از میاندوآب به پتروشیمی تبریز کلنگ زنی شد. خط لوله‌ای که با اتمام آن زمینه اشتغال حدود سه هزار نفر به صورت مستقیم و حدود شش هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

از همه مهم‌تر اینکه صنعت پتروشیمی تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان ‌غیر نفتی، نقش بسیار زیادی در توسعه‌ی اقتصادی و اشتغال کشور، به ویژه در صنایع پایین دستی داشته و در کنار آن اهتمام  ویژه ای که همواره در جهت حمایت از ورزش استان داشته را نباید نادیده گرفت.