تولید علوفه در گلخانه هیدروپونیک اهر برای اولین بار در کشور /«اهر مکه سی» از شهرت کشوری برخوردار است
تولید علوفه در گلخانه هیدروپونیک اهر برای اولین بار در کشور /«اهر مکه سی» از شهرت کشوری برخوردار است
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: گلخانه هیدروپونیک تولید علوفه کشور برای اولین بار در روستای آق بولاغ شهرستان اهر به بهره برداری رسید.

به گزارش قلم پرس،از اهر، علی نجفی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان اهر ۱۰ هکتار است، اظهار کرد: این گلخانه ها شامل ۲۵ واحد است که به تولید سبزی و صیفی و گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: سالانه در گلخانه های شهرستان اهر ۲ هزار شاخه گل و حدود هزار تن نیز سبزی و صیفی تولید می شود.

کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر نیز بیان کرد: گلخانه های شهرستان اهر برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است که طبیعتا تعداد نفراتی که به طور غیرمستقیم مشغول به فعالیت شده اند خیلی بیشتر از این رقم است.

رسول دوستی به برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه گلخانه های شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: در این شهرستان برای ۱۲ گلخانه مجوز تاسیس داده شده است که برای آنها نیز ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است.

گلخانه دار اهری نیز گفت: در گلخانه هیدروپونیک دو محصوله ما خیار درختی و گلهای زینتی تولید می شود که موفق شدیم در ماه ۱۰ هزار شاخه روانه بازار کنیم.

توحید سه دکانی افزود: مساحت این گلخانه هیدروپونیک دو محصوله سه هزار مترمربع است که محصولات آن به تبریز و تهران ارسال می شود.

وی مشکل کمبود سرمایه در گردش مشکل و بازاریابی را از جمله مشکلات خود برشمرد و خواستار رسیدگی به این مشکلات از سوی مسئولان شد.

«اهر مکه سی» با طعم بی نظیرش از شهرت کشوری برخوردار است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ذرت شهرستان اهر «اهر مکه سی» با طعم بی‌نظیرش از شهرت کشوری برخوردار است.

نجفی افزود: امسال سطح زیر کشت ذرت در شهرستان اهر ۲۷۵ هکتار بوده است که ۲۵۰ هکتار آن به‌صورت آبیاری تیپ اجراشده و ۲۵ هکتار نیز به‌صورت سنتی است.

وی افزود: در شهرستان اهر سالیان سال ذرت به‌ صورت سنتی در سطح ۲۰ هکتار کشت می‌شد که امسال با ارائه آموزش‌های لازم امسال به‌صورت مکانیزه و سنتی تولید این محصول به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

نجفی با تشکر از بهره‌برداران که همسو با کارشناسان جهاد کشاورزی حرکت کرده‌اند عنوان کرد: تولید این محصول در هر هکتار برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و درآمد نسبتاً مناسبی را نصیب بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان می‌کند.

وی ادامه داد: اهر مکه سی از محصولات خاص این شهرستان است که دارای عطر و طعم خاصی بوده و جزو برندهای شناخته‌شده در سطح استان و کشور است.

مسئول زراعت جهادکشاورزی شهرستان اهر نیز گفت: ذرت دانه‌ای بومی اهر است که با نام اهر مکه سی شناسایی می‌شود و با عطر و طعمی که دارد از شهرت کشوری برخوردار است و در جذب گردشگر توانسته نقش به سزایی ایفا کند.

سکینه طاهری افزود: زمان کاشت ذرت در شهرستان اهر نیمه دوم اردیبهشت تا اوایل خرداد است و برداشت این محصول از اواسط تیرماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ذرت اهر با حداقل کود شیمیایی و به ‌صورت ارگانیک تولید می‌شود گفت: این محصول علاوه بر عرضه در استان به‌ تهران، گیلان و اردبیل نیز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/