تولید  سوخت هواپیما در شرکت پالایش نفت تبریز/ تولید روزانه ۱۱۰ بشکه نفت خام
تولید  سوخت هواپیما در شرکت پالایش نفت تبریز/ تولید روزانه ۱۱۰ بشکه نفت خام

[ad_1] مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از تولید سوخت هواپیما در این پالایشگاه خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز،  غلامرضا باقری  عصر امروز در گفت وگو  یا خبرنگاران اظهار کرد: با شرکت پالایش نفـت تبریز در سـال ۱۳۵۳ طراحـی و پـس از اتمـام مـراحل احداث در بهــمن ســال ۱۳۵۶ با ظرفیـت اسـمی۸۰ هزار بشـکه در […]

[ad_1]


مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از تولید سوخت هواپیما در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  غلامرضا باقری  عصر امروز در گفت وگو  یا خبرنگاران اظهار کرد: با شرکت پالایش نفـت تبریز در سـال ۱۳۵۳ طراحـی و پـس از اتمـام مـراحل احداث در بهــمن ســال ۱۳۵۶ با ظرفیـت اسـمی۸۰ هزار بشـکه در روز راه انـدازی شـد. افزایـش ظرفیـت تولیـد به ۱۱۰ هزار بشکه در سال ۱۳۷۱ با تلاش کارشناسان و متخصصان داخلی ، برگ زرینی است که در این شرکت رقم خورده است.

وی تفزود: شـرکـت پالایـش نفـت تبریـز هـم اکنـون سهـم حـدود ۷ درصـدی از تـوان تصـفیه نفـت خـام کـل کشـور را با تبـدیل به فـرآورده هـای اصلی و ویژه به خود اختصاص داده و تأمیـن بخـشی از سوخـت مایـع مورد نیـاز شـمال غـرب کشــور (اسـتان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان) را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از تولید سوخت هواپیما در این پالایشگاه خبر داد و افزود: سوخت جت و هواپیما شمال غرب کشور در پالایش نفت تبریز تولید می شود و این میزان به قدری رسیده که آماده صادرات هستیم.

وی تصریح کرد: ۴۱ محصول در پالایشگاه تبریز تولید می‌شود که بنزین یورو ۵ و گازوئیل یورو ۵ و تولید روزانه ۱۱۰ هزار بشکه نفت و انواع روغن‌های موتوری جزو آنهاست. 

یاقری با اشاره به ترازهای مالی شرکت نفت تبریز می‌گوید: سال ۱۴۰۰ این شرکت یک‌هزار  ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخته است.

وی به تلاش‌های این شرکت برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی این شرکت را به صفر برسانیم و بر این اساس پروژه تبدیل نفت کوره به محصولات ارزش افزوده مهم‌ترین اولویت ماست که یک پروژه بزرگ زیست‌محیطی است.

باقری اظهار داشت: شرکت پالایش نفت تبریز با حمایت‌ها و نظارت‌های کارساز و بی‌دریغ مراجع ذیصلاح استانی در طول سال‌های اخیر همواره یکی از پیشگامان صنایع شمال‌غرب در خصوص اجرای پروژه‌های زیست محیطی بوده است.

وی گفت: به طوریکه در سال های گذشته برای اجرای ۱۴ عنوان پروژه زیست محیطی با اعتبار بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در دستور کار این پالایشگاه بوده که از این میان چندین پروژه به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: این شرکت در سال های گذشته موفق به  کسب رتبه اول زیست محیطی در میان پالایشگاه‌های کشورشده است که گواه بر اهتمام جدی و واقعی این شرکت در صیانت از محیط زیست و حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت طبق چشم انداز ترسیمی  بدنبال قرار گرفتن در بین ۱۰ پترو پالایشی برتر آسیا با اعتبار جهانی است.

انتهای پیام/


[ad_2]