توضیحات پرویز هادی در خصوص مصوبات کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر
توضیحات پرویز هادی در خصوص مصوبات کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز از اهتمام و توجه ویژه این کمیسیون به پروژه‌های نیمه‌تمام و مهم مرتبط خبر داد.

به گزارش قلم پرس، پرویز هادی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: آبگرفتگی معابر، لایروبی و احداث فضای سبز از جمله مواردی است که در مورد آنها در شورا تصمیم‌گیری خواهد شد و همچنین پروژه‌های کلان مانند کارخانه زباله‌سوز که شرکت‌های خارجی را دعوت کردیم و در این باره صحبت کردیم، تعیین تکلیف خواهند شد. مقرر شده چند جلسه نیز با کمیسیون سرمایه‌گذاری داشته‌ باشیم و مشکلاتی را که در این چند سال مطرح است، بازبینی کنیم.

وی ادامه داد: در بحث ماشین‌آلات و تجهیزات که یکی از مهم‌ترین مسائل است، اکثر ماشین‌آلات ما فرسوده شده و مدت زمان زیادی است که خریداری جدیدی انجام نشده است. اهمیت ماشین‌آلات در مدیریت بحران نیز اهمیت بالایی دارد. ساماندهی دستفروشان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. نه می‌توان به صورت کلی جمع‌آوری کرد و نه می‌توان از آن صرف‌نظر کرد. مغازه‌دارها نیز به این موضوع اعتراض دارند و اعتراضشان به‌حق است چراکه آنها مالیات و عوارض می‌دهند. در این خصوص می‌توانیم با ایجاد میادین و بازارچه‌های محلی، دستفروشان را ساماندهی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: بررسی بودجه مناطق در حوزه خدمات شهری دیگر اقدام ما است که در این راستا از چند منطقه دعوت کردیم تا گزارشی از بودجه خود ارائه دهند. نگرش خدمات شهری باید از سنتی به مدرن از جمله در جاروب که در چند سال گذشته شاهد فوت پاکبانان بودیم، تغییر یابد. ما همچنین توجه ویژه‌ای به پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز داشتیم.

وی افزود: از اهم مصوبات کمیسیون در ۱۱ جلسه گذشته، استقرار سیستم ایمنی و محیط زیست اچ اس تی یا همان مکانیزه کردن جاروب‌ها و یکپارچه کردن لباس فرم کارکنان خدمات شهری است که خیلی از کارکنان خدمات شهری لباس فرم ندارند. همچنین ساماندهی وانت‌بارها را نیز مصوب کردیم.

هادی گفت: لایروبی زیرگذرها از مهم‌ترین مصوبات ما در کمیسیون است تا شاهد آبگرفتگی در هنگام بارش‌ها نباشیم. در این راستا لایروبی آبرسان، فهمیده، ملل متحد و فلسطین، انجام شده و لایروبی بقیه کانال‌ها نیز آغاز شده است. همچنین ساماندهی تاسیسات و نگهداری تجهیزات نیز دیگر مصوبه کمیسیون خدمات است. حتی در مورد اماکن نیز این بحث را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: احداث بازارچه‌ها مصوب شده، اما عملیاتی نشده است. ما مناطق را متعهد به اجرای یک بازارچه تا سه ماه آینده و تحویل به سازمان میادین کرده‌ایم. بحث خرید تجهیزات آتش‌نشانی دیگر مصوبه ما بود. ما مصوب کردیم که نیازهای آتش‌نشانی پیش‌فاکتور شود و مبلغ آن توسط مناطق ۱ و ۲ پرداخت شود. در بحث نیروی انسانی آتش‌نشانی نیز تاکید کردیم. تعداد اندک ایستگاه‌های آتش‌نشانی نگران‌کننده است. حتی تجهیزات آنها فرسوده است. ما موظف کردیم که امسال این تجهیزات خریداری و آتش‌نشانی‌ها تجهیز شوند.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در بحث ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، اکثر شهروندان ناراضی هستند و دوستداران حیوانات نیز دغدغه‌هایی دارند. ما فراخوان داده و از تشکل‌ها و مجامع دانشگاهی برای این موضوع دعوت کردیم و آنها نیز اعلام آمادگی کردند تا در این حوزه یاریگر ما باشند.