توسعه همکاری علمی دانشگاه تبریز با کشورهای حوزه قفقاز
توسعه همکاری علمی دانشگاه تبریز با کشورهای حوزه قفقاز

[ad_1] رئیس دانشگاه تبریز گفت: ایجاد کریدور شمال و توسعه‌ همکاری علمی میان کشورهای حوزه‌ قفقاز در برنامه‌های دانشگاه قرار گرفته و جلسات متعددی نیز با دانشگاه‌های عراق و ترکیه برگزار و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز منعقد شده تا دیپلماسی علمی دانشگاه با قدرت پیش برود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صفر نصراله‌زاده ظهر امروز در […]

[ad_1]


رئیس دانشگاه تبریز گفت: ایجاد کریدور شمال و توسعه‌ همکاری علمی میان کشورهای حوزه‌ قفقاز در برنامه‌های دانشگاه قرار گرفته و جلسات متعددی نیز با دانشگاه‌های عراق و ترکیه برگزار و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز منعقد شده تا دیپلماسی علمی دانشگاه با قدرت پیش برود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صفر نصراله‌زاده ظهر امروز در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: شهر تبریز، شهر علامه‌ها و شهیدان محراب چون آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی، لشکریان عاشورایی و فرماندهان دلاوری چون شهید باکری و یارانش بوده و دانشگاه تبریز نیز مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور است.

وی افزود: دانشگاه تبریز با ۷۵ سال سابقه‌، بعد از دانشگاه تهران، به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه ایران بوده و در میان پنج دانشگاه جامع و ۱۴ دانشگاه برتر کشور، افتخار آفرینی می‌کند.

نصرالله‌زاده گفت: بیش از ۲۱ هزار دانشجو در ۱۲۰ رشته‌‌ کارشناسی، ۴۴۱ رشته‌ کارشناسی ارشد و ۳۰۳ رشته‌ گرایش دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تعداد ۲۰ دانشکده با بیش از ۹۰ گروه آموزشی در کنار انواع مراکز آموزشی و تحقیقاتی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

 رئیس دانشگاه تبریز، همچنین در رابطه با زیربنای دانشگاه نیز اظهار کرد: فضای عمومی دانشگاه تبریز، هشت میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۸۷ متر مربع، زیر بنای ساختمانی ۴۰۲ هزار و ۵۷۶ متر مربع و زیر بنای در حال ساخت نیز ۴۰ هزار و ۸۵ متر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: با استقرار مدیریت جدید، تلاش همه جانبه‌ای در دانشگاه تبریز برای توسعه‌ی دانشگاه در ابعاد متعددی آغاز شده است و برنامه‌ی راهبردی دانشگاه، ماه‌ها قبل با استناد بر اسناد بالادستی و هم راستا با برنامه‌های پیشنهادی وزیر محترم علوم که در مجلس شورای اسلامی تایید شده و به استحضار رسیده است، پس از طرح و تایید در شورای دانشگاه به دستور هیأت امناء رسیده و مبنای پیشرفت و توسعه‌ی دانشگاه در همه سطوح مدیریتی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تبریز متذکر شد: این اجلاس از همه پشتیبانی‌های لازم و شاخص‌های ارزیابی برخوردار است و در مدت کوتاه دوره‌ی مدیریتی ما، کارگروه‌های تخصصی برای ارائه‌ی راهکارها و برنامه‌های عملی آغاز شده است.

وی با اشاره به کارگروه‌های مختلفی که در دانشگاه ایجاد شده است، بیان کرد: کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌ آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، تحقیقات و فناوری، دیپلماسی علمی و توسعه‌ی همکاری‌های بین المللی و کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌ی پشتیبانی و توسعه‌ی منابع تشکیل شده است. همچنین سند معاونتی و دانشکد‌ه‌ای تهیه شده است که امیدواریم پس از ابلاغ و زمان بندی لازم شاهد پیشرفت دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود در خصوص اهم اقدامات انجام شده در دانشگاه تبریز گفت: علاوه بر تشکیل کارگروه‌های مورد نیاز، وضعیت مالی تا حدودی ساماندهی و مطالبات کارکنان پرداخت شده‌ است و تعامل با استانداری و سازمان‌های مختلف و مدیران صنایع در بخش خصوصی و دولتی نیز انجام گرفته و قرارداردها و تفاهم نامه‌های متعددی نیز برای برقراری ارتباط موثر دانشگاه و جامعه منعقد شده است.

نصراله‌زاده ادامه داد: در زمینه مستند سازی زمین‌های دانشگاه تبریز، پیگیری های لازم صورت گرفته و ارتباط مستمری با خیّرین برای ایجاد زمینه‌های مناسب و کمک به دانشگاه انجام شده است؛ همچنین اتاق فکر دیپلماسی علمی و مرجعیت علمی در دانشگاه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد کریدور شمال و توسعه‌ همکاری علمی میان کشورهای حوزه‌ قفقاز نیز در برنامه‌های دانشگاه قرار گرفته و جلسات متعددی نیز با دانشگاه‌های عراق و ترکیه برگزار و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز منعقد شده است تا دیپلماسی علمی دانشگاه با قدرت پیش برود.

رئیس دانشگاه تبریز همچنین اظهار کرد: اقدام بعدی دانشگاه، استفاده از نیروهای مومن و علمی در بدنه‌ دانشگاه است و در این مورد، ضمن ایجاد سامانه‌ ساجد، هاب فناوری و نوآوری ایجاد و نیازهای کشوری و استانی را نیز احصا شده است.

وی در ادامه افزود: ایجاد زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم در زمینه‌ گسترش مراکز رشد انجام شده و محصولات فناور خوبی در دانشگاه تولید شده است. ضمن آنکه پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه نیز توسط وزیر محترم افتتاح می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: دانشگاه تبریز، اولین دانشگاه در ایجاد رستوران‌های مکمل و طرح تاک است که پنج رستوران در بخش خصوصی و در حوزه‌ی دانشجویی احداث کرده است. همچنین آشپزخانه سبز که با سیستم بخار مرکزی کار کرده و سبب حفظ و ارزش سلامت غذایی می‌شود و ۸۰ درصد انرژی را هم صرفه جویی می‌کند نیز در دانشگاه تبریز تاسیس شده است.

انتهای پیام/س

 


[ad_2]