توزیع ناعادلاه ثروت شهری و فاصله معنادار سرانه درآمد شهروندی برای دهک‌های اول تا دهم/ انتقال ۷ هزار واحد مسکونی پرخطر و ناایمن در تبریز
توزیع ناعادلاه ثروت شهری و فاصله معنادار سرانه درآمد شهروندی برای دهک‌های اول تا دهم/ انتقال ۷ هزار واحد مسکونی پرخطر و ناایمن در تبریز

[ad_1] شهردار تبریز گفت: استراتژی مشخص برای اقتصاد پایدار شهری نیست و سرانه درآمد شهروندی برای دهک‌های اول تا دهم بسیار معنادار و فاصله‌دار است که باعث ظهور برخی مشکلات بزرگ می‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز و در […]

[ad_1]


شهردار تبریز گفت: استراتژی مشخص برای اقتصاد پایدار شهری نیست و سرانه درآمد شهروندی برای دهک‌های اول تا دهم بسیار معنادار و فاصله‌دار است که باعث ظهور برخی مشکلات بزرگ می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: روز ۱۴ تیر ماه شهرداری و دهیاری است؛ وظایفی که قانون به شهرداری‌ها محول کرده است بیش از ۳۰۰ حوزه است که به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند. 

وی افزود: هیچ دستگاهی مشابه شهرداری نیست که به وظایف منحصر به فرد به صورت شبانه روزی و برای رفاه شهر انجام دهد. 

شهردار تبریز با بیان اینکه مدیریت محله‌ای به صورت متمرکز شده است که قانون موضع شهرداری و‌شورای شهری را مشخص کرده است، گفت: قانون اساسی به عنوان میثاق ملی و یکی از جلوه‌های مدیریت مردم بر سرنوشت در ۶ محمر تاکید کرده است. 

وی گفت: تاخیر در ایجاد تشکیل شورا باعث برخی اختلالاتی شده است ولی امید است با گذشت هر روز یکی از جلوه‌های اساسی مشارکت مردم و ایجاد مطالبه‌گری در قشرهای مردمی برای راهگشایی شهرداری ایجاد شود زیرا این گره‌گشای خدمات‌رسانی شهرداری است. 

هوشیار ادامه داد: مجموعه شهرداری نیازمند توجه و‌ انتقاد مردمی در جاهایی است که ضعف دارد. 

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز از حمایت‌های مدیران ارشد اعم از نماینده ولی فقیه و استاندار برخوردار است، گفت: ولی برای بهینه‌تر شدن باید چالش‌های موجود مدیریت شهری احصا شود. 

شهردار تبریز با اشاره به برخی چالش‌ها از چند سال گذشته بیان کرد: توزیع عادلانه ثروت شهری در حوزه‌های مختلف با نابرابری برخورد داشته به طوریکه در بالاشهر و پایین شهر و قیمت املاک با نابرابری اجتماعی برخوردار هستیم. 

فاصله معنادار سرانه درآمد شهروندی برای دهک‌های اول تا دهم

شهردار تبریز تصریح کرد: استراتژی مشخص برای اقتصاد پایدار شهری نیست و سرانه درآمد شهروندی برای نرخ دهک‌های اول تا دهم بسیار معنادار و فاصله‌دار است که باعث ظهور برخی مشکلات بزرگ می‌شود. 

وی افزود: با وجود پیشرفت و رشد در شهرهای دنیا در هوشمندسازی نشان از آن است که ما بی‌بهره مانده‌ایم. 

هوشیار گفت: حمل و‌نقل عمومی متاسفامه در ۱۰ سال گذشته دچار مشکلات عدیده‌ای است. 

وی با ابراز تاسف از بخش‌های دیگر شهرداری که در سال‌های گذشته با غفلت مواجه شده است، گفت: در بخش پسماند شهری و ورزش سلامت با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. 

نابرابری در بالای و پایین شهر

شهردار تبریز ادامه داد: در بخش فرهنگی و‌ گردشگری نیز برنامه جامعه‌ای نیست و فضای اجتماعی بسیار کم است و نابرابری در بالا و پایین شهر دیده می‌شود. 

وی بیان داشت: مدیریت شهری جدید با علم به این چالش و آگاهی به موضوعات پا به میدان گذاشته و برنامه‌هایی برای رفع چالش تبیین کرده است. 

وی با بیان اینکه ۱۴ راهبرد به شورای شهر ارائه شده است، گفت: این راهبردها اعم از تغییر دیدگاه در نظام مدیریت شهری و نهادینه سازی مدیریت انقلابی، تحول و توسعه جهشی تبریز با تکیه بر دانش و روحیه انقلابی، توجه ویژه به پروژه‌های محرک و چند وجهی شهرداری(متاسفانه الان نگاه به شهرداری خدماتی است)، عدالت محمری در توزیع عادلانه ظرفیت‌های شهری، تلاش در جهت شکل گیری اقتصاد پایدار شهری، کاهش هزینه های جاری و تاسیس صندوق ذخیره و بخش‌های فیبر نوری، ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، نهادینه‌سازی مدیریت مطلوب شهری، ایجاد نظام مدون در حوزه سلامت، ورزش، تلاش در جهت ارتقای کیفیت زندگی عمومی، ایجاد نهاد برنامه‌ریزی با راهبرد دانش بنیان، نهادینه سازی طرفیت های ملی و توجه ویژه به بافت حاشیه نشینی، تربیت مدیران جوان و انقلابی و توسعه زیرساخت‌های شهری و حمل و نقل عمومی است. 

انتقال ۷ هزار واحد مسکونی پرخطر و ناایمن در تبریز

وی گفت: احداث ۷ هزار واحد مسکونی برای انتقال خانه‌های پرخطر و ناایمن با وزارت راه شهرسازی منعقد شده است. 

شهردار تبریز از انعقاد قرارداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و دو هزار دستگاه تاکسی خبر داد و گفت: و تا پایان سال به بدنه حمل و نقل عمومی شهر تزریق خواهد شد. 

وی متذکر شد: تلاش داریم تا شورای شهر مرجع مشترک تمام دستگاه‌ها معرفی کنیم. 

هوشیار با مقایسه سه ماهه اول سال گذشته با امسال در خصوص صدور پروانه شهرداری گفت: امسال این خدمت دو برابر شده است زیرا یکی از شاخص‌های اصلی تولید مسکن است که ۳۰ درصد این بخش را اختصاص داده است. 

وی در پایان از اختصاص یک هزار میلیاردی به خط یک و دو متروی تبریز هم خبر داد. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰


[ad_2]