توزیع شیر در بیش از ۳ هزار مدرسه آذربایجان‌شرقی
توزیع شیر در بیش از ۳ هزار مدرسه آذربایجان‌شرقی
دبیر کارگروه شیر مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: در استان 3 هزار و 201 مدرسه دولتی و ابتدایی و بیش از 338 هزار دانش‌آموز جزء مشمولین توزیع شیر در مدارس هستند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یونس تقی‌زاده، دبیر کارگروه شیر مدارس استان در جلسه هماهنگی برنامه شیر مدارس ابتدایی با اشاره به اینکه هدف از توزیع شیر رفع مشکلات تغذیه‌ای و کمک به سلامت دانش آموزان در مدارس است، اظهار کرد: طبق آمار و اطلاعات موجود در ۳۹ منطقه استان آذربایجان‌شرقی توزیع شیر در مدارس از ماه‌های گذشته در حال انجام شدن است.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان‌شرقی ۳۲۰۱ مدرسه دولتی و ابتدایی  و بیش از ۳۳۸ هزار دانش‌آموز جزء مشمولین این طرح هستند.

غلامرضا نورآبادی، رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند طراحی  و ابلاغ اجرای دستورالعمل برنامه ملی شیر مدرسه به دبیرخانه های سلامت و امنیت غذایی استان به اهمیت نظارت بر توزیع شیر در مدارس استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد هماهنگی بین بخشی در اجرای طرح موثر توزیع شیر در مدارس ابتدایی و حل چالش‌های مدیریتی و راهبردی این برنامه است.

وی تصریح کرد: در طرح و برنامه ملی توزیع شیر در مدارس استان دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان در مراحل سیاستگذاری، تولید، توزیع، مصرف، حمل و آموزش نقش نظارتی و هماهنگی بین بخشی را برعهده دارد.

نورآبادی متذکر شد: طبق ابلاغیه دستور‌العمل برنامه ملی شیر مدارس، توزیع شیر استریل از کارخانه‌های مورد تایید معاونت غذا ودارو و اداره استاندارد استان انجام می شود و مسؤولیت دریافت شیر پاستوریزه در مدارس با رعایت زنجیره سرد و ضوابط بهداشتی بر عهده مدیران مدارس است.

وی، اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی و همکاری‌های بین بخشی و ارائه آموزش‌های لازم با همکاری معاونت‌های بهداشت و غذا ودارو با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری جلسات آموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان و ارسال و انتقال این درس آموخته ها با تهیه پوستر، محتواسازی، موشن گرافی، بروشور، پمفلت و…  از طریق کانال های ارتباطی فضای مجازی و صدا و سیما، بتوانیم در افزایش پیشبرد اهداف این طرح گام‌های موثر برداشته و برای سایر استان‌ها نیز الگو و نمونه باشیم.

انتهای پیام/