توجه به تاب آوری اجتماعی باعث کاهش آمار جرایم مرتبط با خشونت می‌شود
توجه به تاب آوری اجتماعی باعث کاهش آمار جرایم مرتبط با خشونت می‌شود
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی گفت: توجه به بحث تاب آوری اجتماعی از لحاظ روانی در جامعه قطعا باعث کاهش آمار جرایم مرتبط با خشونت خواهد شد.

به گزارش قلم پرس، احمد موقری در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان اینکه برخی از جرایم به عنوان جرایم اولویت دار مطرح می شود که فراوانی آن زیاد است، اظهار کرد: جرایم اولویت دار به عنوان برنامه های اساسی در بحث پیشگیری مورد توجه قرار گرفته که از ازجمله این مباحث جرایم مرتبط با خشونت است.

وی افزود: ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین، اهانت، تخریب، افترا جزو جرایم مرتبط با خشونت بوده که عوامل متعددی باعث ارتکاب این جرایم و افزایش مراجعات مردمی می شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی ادامه داد: توجه به بحث تاب آوری اجتماعی از لحاظ روانی در جامعه قطعا باعث کاهش آمار جرایم مرتبط با خشونت خواهد شد.

وی بیان کرد: سازمان ها و نهادها باید در رابطه با کاهش میزان جرایم مرتبط با خشونت برنامه های خود را ارائه دهند تا پایان سال شاهد کاهش آمار این نوع جرایم باشیم.

موقری در رابطه با جشنواره نقد برتر قوه قضاییه با بیان اینکه در طول سابقه عدلیه برای اولین بار قوه قضاییه جشنواره ای به منظور جلب مشارکت مردمی در موضوعات مرتبط با خود برگزار کرده است. گفت: درکنار فعالیت سامانه سجام قوه قضاییه که گزارشات مردمی ثبت می شود به منظور تکمیل مشارکت مردمی و نخبگان جامعه جشنواره نقد برتر در مورد قوه قضاییه پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان به موضوع جشنواره می توانند آثار انتقادی خود را تا ۳۱ خرداد اعتبار دارد و به آدرس این جشنواره (www.nagd.eadl.ir) ارسال کنند.

انتهای پیام/