تهدید استفاده از محصولات تراریخته در کشور جدی است
تهدید استفاده از محصولات تراریخته در کشور جدی است

صائمی با بیان این‌که هیچ گونه نظارتی در زمینه استفاده از سموم شیمیایی در کشاورزی کشور وجود ندارد، گفت: تهدید استفاده از محصولات تراریخته در کشور جدی است. به گزارش قلم پرس، محسن صائمی، رییس هیأت مدیره مرکز کارآفرینی ایرانیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با بیان این‌که این شرکت در […]

صائمی با بیان این‌که هیچ گونه نظارتی در زمینه استفاده از سموم شیمیایی در کشاورزی کشور وجود ندارد، گفت: تهدید استفاده از محصولات تراریخته در کشور جدی است.

به گزارش قلم پرس، محسن صائمی، رییس هیأت مدیره مرکز کارآفرینی ایرانیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با بیان این‌که این شرکت در زمینه کشاورزی نیز اقدامات ارزشمندی در زمینه اشتغال‌زایی انجام داده است، گفت: شعار صنعتی شدن کشاورزی کشور باید به معنای واقعی کلمه و در عمل محقق شود.

وی با بیان این‌که متأسفانه بحران آب در کشور تبدیل به معضلی جدی برای امروز جامعه شده است، گفت: این در حالیست که شاهد مصرف بی رویه سموم کشاورزی و محصولات تراریخته در کشور هستیم، این امر سلامت آحاد جامعه را تهدید می کند.

صائمی با بیان این‌که سالانه از درگاه قانونی بیش از ۹۶۰ تن حشره‌کش وارد کشور می شود، افزود: چند برابر این رقم نیز برای استفاده در باغات کشاورزی به صورت غیرقانونی قاچاق می شود، متأسفانه هیچ گونه نظارتی در زمینه استفاده از سموم شیمیایی در کشاورزی کشور وجود ندارد.

رییس هیأت مدیره مرکز کارآفرینی ایرانیان ادامه داد: این شرکت به سمت تولید محصولات کشاورزی ارگانیک بدون استفاده از سموم شیمیایی حرکت می کند و اعتقاد داریم اگر امور به بخش خصوصی واگذار شود، بهتر از دولت می توان معضلات جدی امروز را برطرف کرد.

وی با بیان این‌که بسیاری از چالش‌های موجود در زمینه زیست محیطی و کشاورزی کشور نشأت گرفته از عدم آگاهی و دانش متولیان امر است، گفت: انتظار داریم دولت حامی شرکت های دانش بنیان باشد، نه این‌که با قوانین دست و پا گیر و برخی قواعد غلط مانع اشتغال‌زایی این مراکز شوند.