تملک ۴۴ واحد مسکونی در رمپ خروجی اتصال خیابان شهید رجائی به اتوبان پاسداران
تملک ۴۴ واحد مسکونی در رمپ خروجی اتصال خیابان شهید رجائی به اتوبان پاسداران

به گزارش قلم پرس، اکبر پورخردمند در جریان بازدید از مراحل اجرائی پروژه رمپ خروجی آخر خیابان شهید رجائی به اتوبان پاسداران، اظهار کرد: این پروژه که به طول ۵۴۰ متر و عرض متوسط ۱۳ متر است از لحاظ قرار گیری در مجاورت سکونت گاه های غیررسمی و شیب بسیار تند و ارتفاع زیاد آن، یکی […]

به گزارش قلم پرس، اکبر پورخردمند در جریان بازدید از مراحل اجرائی پروژه رمپ خروجی آخر خیابان شهید رجائی به اتوبان پاسداران، اظهار کرد: این پروژه که به طول ۵۴۰ متر و عرض متوسط ۱۳ متر است از لحاظ قرار گیری در مجاورت سکونت گاه های غیررسمی و شیب بسیار تند و ارتفاع زیاد آن، یکی از سخت ترین پروژه ها بوده که در بخشهائی روند احداث را با کندی مواجه نموده است.
او افزود: ۵۶ ملک واقع در مسیر نیاز به تملک داشته که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران منطقه ۱، تعداد ۴۴ ملک توافق، تملک و تخریب شده و تعدادی نیز در آستانه توافق و مصالحه با زینفعان و متعاقباً در مرحله تخریب می باشد.
شهردار منطقه ۱ اعلام کرد: وجود ارتفاع ۲۵ متری در برخی از نقاط پروژه نسبت به سطح دسترسی به اتوبان و نیاز به تخریب تخته سنگهای عظیم در مجاورت سکونتگاه های است که این امر توسط پیمانکار منطقه (سازمان عمران) با سرعتی بیشتر از روزهای آتی اجرائی خواهد شد.
او اضافه کرد: حجم خاکبرداری در این پروژه یکصد هزار متر مکعب خواهد بود وطبق زمانبدنی در خصوص اجرا و اتمام پروژه حدود ۶ ماه پیش بینی شده که با اقدامات صورت یافته احتمال می رود زودتر ازموعد شاهد افتتاح و بهره برداری از آن باشیم.
پورخردمند مبلغ اعتبار اولیه پروژه را ۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تعدیل ۲۵% افزایش شاهد رقمی بیش از ۸۰ میلیارد ریال در بخش اجرائی خواهیم بود که این مبلغ خارج از بخث هزینه های تملک می باشد.
او در حاشیه این بازدید تأکید کرد: برای حل مشکلات سکونت گاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیر مجاز، نیاز به یک عزم و اقدام ملی می باشد که البته شهرداری تبریز برنامه های ویژه ای را برای برخی از نقاط حاشیه نشین در دست اجرا دارد.