تملک باغ ۶ هکتاری لاله اولین گام برای احیای باغ شهر تبریز
تملک باغ ۶ هکتاری لاله اولین گام برای احیای باغ شهر تبریز
عضو شورای اسلامی شهر تبریز و رییس کمسیون محیط زیست و خدمات شهری در سال اول شورای ششم گفت: در راستای حفظ باغات موجود تبریز در نخستین اقدام کمیسیون قطعه باغی به مساحت 6 هکتار در منطقه 7 تبریز محدوده لاله شناسایی و مراحل تملک این باغ در حال انجام است.

به گزارش قلم پرس، پرویز هادی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص احیای باغ شهر تبریز، اظهار کرد: بر اساس آمار ۱۵۷ هکتار در محدوده شهر تبریز باغ موجود هست و براساس بررسی های انجام شده در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا اکثر این باغات شناسنامه دار شده اند.
وی با بیان اینکه تملک باغات موجود در تبریز حدود ۳ هزار الی ۴ هزار میلیارد اعتبار نیز نیاز دارد، افزود: بر اساس بررسی های انجام شده اولویت با موارد غیرنقدی و تهاتری بوده و برای تملک دیگر باغات طی جلسه ای که با استاندار محترم آذربایجان شرقی داشتیم پیشنهاد شد با تغییر کابری برخی اراضی، ارزش افزوده حاصل از آن را به سمت تملک باغات هدایت کنیم.
رییس کمسیون محیط زیست و خدمات شهری در سال اول شورای ششم ادامه داد: متاسفانه به دلیل بالا بودن ارزش افزوده مناطق ۱ و ۲ تبریز صاحبان باغات با خشک کردن اشجار موجود در باغ ها اقدام به تغییر کاربری و تبدیل آن به مسکونی و تجاری میکنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله، حفظ باغات موجود تبریز در اولویت بوده و در نخستین اقدام کمیسیون قطعه باغی به مساحت ۶ هکتار در منطقه ۷ تبریز محدوده لاله شناسایی و مراحل تملک این باغ در حال انجام است .
هادی با بیان اینکه با حفظ و تملک باغت موجود در راستای افزایش سرانه فضای سبز گامی بزرگ است، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان دوره ششم شورای اسلامی کلانشهر تبریز گام های موثری در راستای افزایش سرانه فضای سبز تبریز برداریم.

انتهای پیام/