تمرکز شهرداری تبریز بر مناطق حاشیه نشین/ شهرداری طرح مصوب میدان آذربایجان را اجرا کرده است
تمرکز شهرداری تبریز بر مناطق حاشیه نشین/ شهرداری طرح مصوب میدان آذربایجان را اجرا کرده است

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با حضور در برنامه تلویزیونی «مطالبه» از تمرکز فعالیت های شهرداری تبریز با محوریت مناطق حاشیه نشین سخن گفت. به گزارش قلم پرس، محمدحسین اسحقی که در برنامه تلویزیونی «مطالبه» به عنوان مهمان حضور یافته بود، درخصوص مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین تبریز اظهار کرد: حدود ۵۰۰هزار نفر […]

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با حضور در برنامه تلویزیونی «مطالبه» از تمرکز فعالیت های شهرداری تبریز با محوریت مناطق حاشیه نشین سخن گفت.

به گزارش قلم پرس، محمدحسین اسحقی که در برنامه تلویزیونی «مطالبه» به عنوان مهمان حضور یافته بود، درخصوص مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین تبریز اظهار کرد: حدود ۵۰۰هزار نفر از شهروندان تبریزی در مناطق کم برخوردار یا همان حاشیه شهر زندگی می کنند اما نباید فراموش کرد که شهرداری تبریز به تنهایی مسئول ساماندهی این مشکل نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین نیازمند حمایت‌های کلان دولت است، افزود: شهرداری‌ها در این حوزه امکانات، اختیارات و توانایی‌های محدودی دارند. برای مثال ما به عنوان شهرداری در ۱۰ الی ۱۵ ساله گذشته حدود ۸۰ درصد از مسیرگشایی‌هایمان و بیش‌تر بناها و امکانات  ورزشی‌مان را در مناطق کم‌برخوردار متمرکز کرده‌ایم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: واقعا ما هرآنچه از دست‌مان برمی‌آید برای معضل حاشیه نشینی انجام می‌دهیم اما مسئله این است که آنچه در دست داریم کافی نیست.

وی همچنین تصریح کرد: سال‌هاست که شهرداری از مناطق کم‌برخودار درآمدی کسب نمی‌کند و بخش قابل توجهی از درآمدهای مناطق نسبتا برخوردار را هم در حاشیه شهر هزینه می‌کند.   از طرفی دیگر باید مقایسه‌ای پیش برویم؛ آیا وضعیت حاشیه‌نشینان ۱۵ سال پیش با امروز یکی است؟

اسحقی در ادامه درباره میزان درآمدهای شهرداری تبریز اعلام کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، متاسفانه درآمدهای شهرداری‌ها هم افت کرده است، چه درآمدهای پایدار و چه درآمدهای ناپایدار. معمولا وقتی درآمدها کم می‌شود، بودجه عمرانی بیش‌ترین ضربه را می‌خورد.

وی درخصوص توزیع متوازن امکانات در تمام نقاط شهر بیان کرد: صددرصد اعلام می‌کنم که امکان ندارد توزیع امکانات در شهر غیرعادلانه باشد. هرگز به بحث حاشیه‌نشینی و مناطق کم‌برخوردار بودجه‌ای نگاه نمی‌کنیم و در مواقع زیادی حتی از درآمدهای مناطق نسبتا برخوردار برای حاشیه شهر هزینه می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی درباره میدان آذربایجان تصریح کرد: موضوع این است که طرح میدان آذربایجان همان سال‌ها به تصویب شورای عالی ترافیک استان رسیده است و شهرداری همان طرح ابتدایی و مصوب را اجرا کرده است.

وی اعلام کرد که شهرداری تبریز تاکنون ۶۰میلیارد تومان برای پروژه میدان آذربایجان هزینه کرده است.