تمدن نوین اسلامی با تلاش جوانان نخبه و فرهیخته رقم می‌خورد
تمدن نوین اسلامی با تلاش جوانان نخبه و فرهیخته رقم می‌خورد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی به دست جوانان نخبه و فرهیخته کشور رقم خواهد خورد و تبریز در این میان نقش ویژه‌ای دارد، چراکه در برهه‌های مختلف تاریخی نقش‌آفرین بوده است، گفت: باید برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و بصیرت‌افزایی برای قشر جوان برگزار شود.

به گزارش قلم پرس، تراب محمدی در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در تبریز، آذربایجان را همواره مدافع اسلام و قرآن معرفی کرد و افزود: در هیچ برهه ای از تاریخ، آذربایجان خودش را جدا از ایران ندانسته و همیشه در وحدت ملی نقش بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه تبریز، شهر علامه‌ها و مهد قرآن است افزود: تبریز شهر علامه‌ای است که تفسیر بزرگ المیزان را به رشته تحریر درآورده و این شهر، علامه‌ها و شهدای محراب را پرورش داده است.

محمدی با بیان این‌که به لطف آموزه‌های ارزشمند معلمان می‌توانیم در مسیرهای خودشناسی و خداشناسی گام برداریم، گفت: معلمان، اندیشه‌های پیامبر گرامی(ص) و اهل بیت(ع) را زنده نگه داشته و در حقیقت پیامبران معاصر هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که ایران در هیچ دوره‌ای به اندازه امروز در مسیر توسعه ندرخشیده است، یادآور شد: علی رغم این‌که تمام دنیا در طول هشت سال دفاع مقدس علیه ایران اسلامی دست به کار شدند، حتی وجبی از خاک کشورمان به دست دشمنان نیفتاد و با تقدیم ۳۰۰ هزار شهید و خیل عظیم جانبازان، در مسیر تحقق تمدن اسلامی گام برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) مایه رستگاری جامعه بوده و انقلاب اسلامی نیز ثمره قرآن و عترت است، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی نوعی ترویج عمل به مفاهیم قرآن و نهادینه کردن فرهنگ آن است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: باید به فرمایش پیامبر اعظم عمل کنیم چون که ایشان فرمودند «من دو چیز گرانبها در میان شما به امانت گذاشتم یکی قران و دیگری اهل بیت» و اگر به درستی در مسیر این دو هدیه گرانبهای پیامبر اسلام حرکت کنیم با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم بود.

محمدی با بیان اینکه اگر هر از گاهی در گوشه و کنار برخی آشوب ها رخ می دهد ما مسئول هستیم، اظهار کرد: چون ما مسئولان نتوانسته ایم آموزه های قران را به خوبی در بین جوانان تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه معلمان این سرزمین همواره مومن و در خط اسلام و قران بوده اند، بر اهمیت تعلیم و تربیت بر اساس آموزه های قرانی در کلاس تاکید کرد.

انتهای پیام/