تمام مردم آذربایجان تحت پوشش بیمه هستند/ پرداخت ۱۰۰۰  میلیارد تومان به بیمه سلامت از محل اجرای طرح دارویار
تمام مردم آذربایجان تحت پوشش بیمه هستند/ پرداخت ۱۰۰۰  میلیارد تومان به بیمه سلامت از محل اجرای طرح دارویار

[ad_1] مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی می توانیم بگوییم هیچ فرد بیمه نشده‌ای در استان نداریم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، وحید مجیدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی می‌توانیم بگوییم هیچ فرد بیمه نشده‌ای در استان نداریم و ۴۱۰ هزار […]

[ad_1]


مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی می توانیم بگوییم هیچ فرد بیمه نشده‌ای در استان نداریم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، وحید مجیدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی می‌توانیم بگوییم هیچ فرد بیمه نشده‌ای در استان نداریم و ۴۱۰ هزار نفر که سال‌های قبل دفترچه داشتند و تمدید نکرده بودند، در سامانه بیمه سلامت تا پایان مهر ماه از خدمات بیمه‌ای برخوردار شدند و هر فردی نیز که برای دریافت دفترچه اقدام کند، به طور خودکار تا سه ماه بیمه می‌شود و در ابتدا آزمون وسع برای این افراد الزامی نیست.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی در استان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح نسخ کاغذی به جز مواردی استثنایی و معدود، فاقد اعتبار بوده و خدمات این بخش با ارائه کد ملی صورت می‌گیرد و همچنین تمام مطالبات بیمه‌ای سرپایی استان در بخش بیمه سلامت را تا پایان خرداد امسال پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان به اجرای طرح دارویار نیز اشاره کرد و گفت: در راستای وعده‌های دولت در خصوص حذف ارز ترجیحی از بخش داروهای تولید داخل و پرداخت مابه التفاوت آن به نهادهای بیمه‌گر، ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این بخش به سازمان بیمه سلامت پرداخت شده و در چند روز آینده به استان ها تخصیص می یابد و بر این اساس نگرانی خاصی در مورد تامین نقدینگی مورد نیاز داروخانه ها وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه پرداختی بیمار با اجرای این طرح هیچگونه افزایشی نمی‌یابد، ادامه داد: از زمان اجرای طرح دارویار تاکنون ۲۰۰ داروخانه از ۶۰۶ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت مورد بازدید قرار گرفته‌اند و امیدواریم با حمایت دولت و همراهی همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های دخیل در این طرح، شاهد اجرای درست آن باشیم.

مجیدی تصریح کرد: هر چند این امکان در سامانه بیمه سلامت فراهم شده که اگر بیماری فاقد بیمه و بدون دفترچه به داروخانه مراجعه و حتی نسخه کاغذی برای دریافت دارو ارائه کند، تا یک ماه داروهای خود را بصورت یارانه‌ای دریافت کند اما اگر کسی از سوابق بیمه ای خود اطلاع ندارد با کد دستوری *۱۶۶# و یا تماس با تلفن ۲۴ ساعته ۱۶۶۶ و نیز مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا سامانه بیمه سلامت ایرانیان نسبت به ثبت نام بیمه درمانی رایگان اقدام کند.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶


[ad_2]