تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازدار می شوند
تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازدار می شوند

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از گازرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۷ خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، سید رضا توحیدی عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی و مراسم افتتاح پروژه‌های گازی استان، در تشریح عملکرد شرکت گاز […]

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از گازرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، سید رضا توحیدی عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی و مراسم افتتاح پروژه‌های گازی استان، در تشریح عملکرد شرکت گاز استان اظهار کرد:استان آذربایجان‌شرقی با مساحت ۴۵۴۹۱ کیلومتر مربع با جمعیتی بالغ بر سه میلیون و ۸۹۰ هزار نفر از بعد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای در جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

وی افزود: قرار گرفتن محدوده تحت پوشش استان در نقاط سردسیر و نقش تاثیرگذار گاز طبیعی در زندگی مردم، تعاملات اقتصادی و حتی ارتباطات برون‌مرزی موجب شده سهم انرژی پاک با رشد فزآینده‌ای در سبد انرژی این استان شکل گیرد.

توحیدی ادامه داد: بهره‌برداری بهینه از زیرساخت‌های انتقال و توزیع گاز، استفاده بهینه از توان نیروهای داخلی و بهره‌مندی از تکنولوژی و دانش کارکنان کارآزموده موجب شده تا امروز با اجرای بیش از ۱۹ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، نصب ۶۲۱ هزار و ۸۷۷ انشعاب برای صد درصد خانوار شهری و ۹۱/۷ درصد خانوار روستایی با متوسط ۹۷/۸ درصد خانوار شهری و روستایی، ۴۴ شهرک و محور صنعتی، منطقه آزاد تجاری و حداقل یک‌هزار و ۵۶۸ واحد صنعتی عمده از جمله پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، کارخانجات ذوب و ریخته‌گری، فولاد، سیمان و پنج‌هزار و ۸۴۹ واحد صنعتی جز و ۱۵۷ جایگاه توزیع سوخت گاز طبیعی از مزیت اقتصادی و زیست محیطی این سوخت پاک در قالب یک‌میلیون و ۴۶۲ هزار و ۹۲۴ مصرف‌کننده بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه شبکه‌گذاری شهری در استان را هفت‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۹۴۳ کیلومتر و شبکه گازرسانی روستایی را ۱۱ میلیون و ۵۶۷  هزار و۱۱۵ اعلام کرد و گفت: مشترک شهری و روستایی بالغ بریک‌ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۵۶۱ مشترک است.

وی افزود: حجم گاز توزیع شده در سال گذشته هشت هزار و ۴۲۲ میلیون مترمکعب بودو خانوار شهری و روستایی تحت پوشش گاز طبیعی ۹۷/۸ درصد شد.

توحیدی به ارائه شاخص عملکرد شرکت گاز استان از بدو فعالیت دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: گازرسانی و بهره‌مندی به ۷۴۹ روستا با تحت پوشش قرار دادن ۵۲ هزار و۶۰۹ خانوار از نعمت گاز طبیعی معادل ۱۵/۶ درصد خانوار روستایی استان، اجرای ۸۱ کیلومتر خطوط انتقال و چهار‌هزار و ۶۲۸ کیلومتر شبکه گازرسانی در اقطار مختلف و نصب ۸۸ هزار و ۶۷۱ انشعاب شهری و روستایی و پذیرش ۳۰۵ هزار و ۴۰۴ مشترک شهری و روستایی است.

وی افزود: همچنین رفع محدودیت و تامین و توزیع گاز نیروگاه‌های استان به میزان حداقل ۶ میلیون مترمکعب در روز از جمله دیگر اقدامات شرکت گاز استان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یادآور شد: پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری در هفته دولت گازرسانی به ۷۸ روستای استان با تحت پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۶۵۸ خانوار از نعمت گاز طبیعی با اعتبار بالغ بر ۱۵۹ هزار و ۴۸۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: همچنین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱۵ روستای استان با تحت پوشش قرار دادن پنج هزار و ۸۲۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر۳۵۰ میلیارد ریال را خواهیم داشت.

توحیدی با تاکید به اینکه علاوه بر پروژه‌های مورد افتتاح امروز در برنامه سال، افتتاح ۱۱۴ پروژه گازرسانی در روستاها را خواهیم داشت، بیان کرد: همچنین ۲۵۰ روستای دیگر در دست مطالعه داریم.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید برای ۷۵۰ روستای استان گازرسانی صورت گرفته، اذعان داشت: از ۱۷۷۴ پروژه گازرسانی در تمام دولت‌ها برای روستاهای استان آذربایجان‌شرقی بیش از نصف آن در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.

توحیدی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه گازرسانی در استان آذربایجان‌شرقی صرف کرده‌اند.