هر سه ماه یکبار قسمتی از پروژه بزرگ متروی تبریز به بهره برداری می رسد
هر سه ماه یکبار قسمتی از پروژه بزرگ متروی تبریز به بهره برداری می رسد
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از اشتغال بیش از ۱هزار و ۴۰۰نفر در پروژه قطار شهری تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس، فاز نهایی خط ۱ قطار شهری تبریز صبح امروز همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید.

مصطفی مولوی فرد در آیین افتتاح این پروژه در خصوص فاز سه خط یک مترو تبریز گفت: این فاز مرحله پایانی خط یک است که شاهد مسافرگیری از این فاز هستیم، این فاز با ۷.۲ کیلومتر باهفت ایستگاه که فعلا سه ایستگاه آن به صورت عبوری خواهد بود فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فاز سه خط یک حدفاصل میدان کهن تا شهرک نور لاله است، ادامه داد: تلاش می کنیم هر سه ماه یکبار قسمتی از پروژه بزرگ متروی تبریز به بهره برداری برسد.

مولوی فرد با اشاره به اینکه این پروژه در منطقه با تراکم بالای جمعیت قرار دارد، افزود: خط یک به طول ۱۷ کیلومتر از جنوب شرقی شهر عبور کرده و به جنوب غرب تبریز می رسد. از ایستگاه ۱۲ تا ایستگاه ۱۸ خط یک مترو به صورت آزمایشی روزانه سه ساعت در مسیر مسافرگیری خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از حمایت های شهرداری تبریز از مترو قدردانی کرد و گفت: از اهتمام ویژه دولت و شهرداری تبریز در این دوران بی پولی و جنگ اقتصادی قدردانی می کنیم.

او سپس گفت: اگر تامین بودجه و املاکی که شهرداری تبریز در اختیار ما قرار داد، نبود امروز مترو همچون سال های قبل در آستانه تعطیلی قرار داشت.

مولوی فرد در خصوص ایستگاه میدان کهن متروی تبریز گفت: این میدان محل تقاطع و تبادل سه خط مترو است و امیدواریم با کمک دولت و پیگیری نمایندگان با توسعه راه ها، تبریز به عنوان پل ارتباطی بین ایران و اوراسیا نقش آفرینی کند.

ایستگاه شماره ۱۲(میدان کهن) از ایستگاه‌های مهم قطار شهری به شمار می‌رود که شهروندان را به راحتی به محدوده مرکزی شهر می رساند.

خیابان محققی که سال ها به جهت عملیات اجرایی این پروژه مهم شهری مسدود بود، با افتتاح این ایستگاه بازگشایی شد.

با بهره برداری از فاز نهایی خط ۱ مترو تبریز، قابلیت جابجایی شهروندان تا ایستگاه لاله محقق شد.