تلاش تکفیری ها برای ایجاد ناامنی ناکام ماند/ نابودی و دستگیری تروریست ها
تلاش تکفیری ها برای ایجاد ناامنی ناکام ماند/ نابودی و دستگیری تروریست ها

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: اشراف اطلاعاتی و کنترل های چند لایه اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی در کشور، موجب شده تا تلاش های گروه های تکفیری برای ایجاد ناامنی ناکام بماند. به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور روز سه […]

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: اشراف اطلاعاتی و کنترل های چند لایه اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی در کشور، موجب شده تا تلاش های گروه های تکفیری برای ایجاد ناامنی ناکام بماند.

به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور روز سه شنبه در پایان دیدار با استاندار گیلان، با اشاره به حضور خود در همایش مشترک شوراهای تأمین سراسر استان در رشت بیان داشت: فعالیت گروه های تروریستی و تکفیری، از جمله تهدیدها در سطح منطقه است و این گروه ها، در چند سال گذشته تلاش کرده اند تا به هر نحوی، نا امنی در منطقه ایجاد کنند.
وی ادامه داد: اشراف اطلاعاتی و کنترل های چند لایه اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی در کشور موجب شده تا تلاش های گروه های تکفیری برای ایجاد ناامنی ناکام بماند که برای نمونه می توان به خنثی سازی عملیات تیم خرابکاری که اخیراً تصمیم داشتند در یکی از استان های غربی و مناطق مرکزی اقدامات ضد امنیتی داشته باشند، اشاره کرد.
ذوالفقاری افزود: نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و نظامی از غروب روز گذشته تا صبح امروز، در ۲ نقطه از استان کرمانشاه با این گروه تروریستی و تکفیری درگیر شدند و چهار نفر از آنها را به هلاکت رساندند و ۶ نفر دیگر نیز دستگیر شدند.
وی یکی از عناصر به هلاکت رسیده در درگیری صبح امروز را از افراد از قبل شناسایی شده و رده بالای جریان تکفیری در کشور عراق عنوان کرد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش، گیلان را از استان های بدون بار امنیتی در سال های اخیر عنوان و اضافه کرد: دغدغه ای از لحاظ امنیت در سطح کلان در گیلان نداریم و براساس ارزیابی های وزارت کشور، دغدغه ای از لحاظ امنیت در سطح کلان در این استان نداشته ایم.
وی گفت: در همایش مشترک شوراهای تأمین سراسر استان در رشت ، سعی خواهد شد تمام نکات لازم و جامع امنیتی، انتظامی، نظامی و قضایی مطرح شود.
ذوالفقاری تشکیل شورای تأمین استان که به ریاست استاندار برگزار خواهد شد را از دیگر برنامه های سفر خود به گیلان عنوان کرد و افزود: در شورای تأمین استان به منظور کسب اطلاع از آخرین وضعیت امنیتی گیلان، موضوعات موردنظر بررسی خواهد شد و کمک های لازم نیز انجام می پذیرد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، با بیان اینکه براساس آمارها وضعیت استان از نظر کنترل جرایم، وضعیت خوبی است، گفت: جرایم خشن در استان، خیلی خوب کنترل شده و نظم خوبی در استان وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به داشتن مرزهای آبی و زمینی در گیلان خاطرنشان کرد: تقویت امنیت حوضه مرزهای آبی از مناطق هزینه بر محسوب شده و نیازمند اعتبارات و بودجه های قابل توجهی است.
ذوالفقاری با ابراز امیدواری از تحقق مصوبه ای در بخش دفاعی کشور در برنامه ششم توسعه افزود: با تحقق این مصوبه، نیروهای نظامی و انتظامی از لحاظ بنیه دفاعی تقویت قابل توجهی خواهند داشت.
وی در ادامه آنچه را که تاکنون به تصویب رسیده، امیدوار کننده دانست و گفت: البته در بخش بودجه مرزی نیز که در حال پیگیری برای تحقق در سال جاری هستیم تا حداقل های مورد نیاز همکاران در حوزه های مرزی کشور تأمین می شود.
ذوالفقاری در ادامه با اشاره به فضای مطلوب امنیت کشور اظهار داشت: در سطح ملی نیز کارهای بزرگی در بخش امنیتی صورت گرفته است.