تقویت همکاری قرقیزستان با سازمان ملل در مبارزه با مواد مخدر
تقویت همکاری قرقیزستان با سازمان ملل در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، امروز «نور بیک عبدیف» معاون وزیر کشور قرقیزستان با «آشیتا میتال» رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در آسیای مرکزی در شهر «بیشکک» دیدار و گفت‌وگو کردند. همچنین در این دیدار «اولان بیک سلطانوف» رئیس سرویس مبارزه با قاچاق مواد مخدر وزارت کشور، «نور بیک جانگا […]

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، امروز «نور بیک عبدیف» معاون وزیر کشور قرقیزستان با «آشیتا میتال» رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در آسیای مرکزی در شهر «بیشکک» دیدار و گفت‌وگو کردند.

همچنین در این دیدار «اولان بیک سلطانوف» رئیس سرویس مبارزه با قاچاق مواد مخدر وزارت کشور، «نور بیک جانگا بیلوف» رئیس اداره پشتیبانی حقوقی و همکاری‌های بین‌المللی وزارت کشور، «آندره سلزنیف» مشاور در زمینه مقابله با قاچاق انسان و قاچاق، «ردا سیگدینه» هماهنگ کننده بین المللی UNODCدفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل و «کون مارکرینگ» قائم مقام وزارت کشور قرقیزستان حضور داشتند.

معاون وزیر کشور قرقیزستان در سخنان خود ضمن ابراز خوشحالی از این گردهمایی بار دیگر بر اهمیت بسیار دفتر مبارزه با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل تاکید کرد و به موضوعات مبارزه با جرم در این کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: این دفتر سهم بسزایی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پیشگیری از جرم دارد.

آشیتا میتال نیز در این دیدار گفت: ما وزارت کشور قرقیزستان را مهمترین شریک در مبارزه با جرم می‌دانیم، همکاری نزدیک این ارگان با دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل باعث شده که نتایج قابل توجهی را در این زمینه بدست آوریم.

رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در آسیای مرکزی نیز بیان داشت: به افزایش و تقویت ظرفیت افسران پلیس توجه زیادی می‌کنیم و آماده همکاری بیشتر هستیم.

آشیتا میتال عنوان کرد: اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر از ابتکار و تلاش‌های وزارت کشور قرقیزستان در زمینه نوسازی بسیار قدردانی می‌کند.

وی تاکید کرد که ما باید زمینه همکاری بیشتر و تنگاتنگی را فراهم کنیم.

طرفین در مورد توسعه همکاری در زمینه مقابله با جرایم مواد مخدر فراملی، افراط گرایی و قاچاق انسان بحث کردند.

در این نشست بر اجرای مشترک تعدادی از پروژه‌ها و برنامه های امیدوار کننده در جهت دستگیری سریع مجرمان تاکید شد.

انتهای پیام/