تقویت فرهنگ ها در کشور نقطه قوت است / اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد تعادل و توازن در کل کشور است
تقویت فرهنگ ها در کشور نقطه قوت است / اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد تعادل و توازن در کل کشور است

وزیر کشور گفت : دولت تدبیر و امید در اجرای منویات مقام معظم رهبری درحوزه اقتصاد مقاومتی به دنبال تقویت اقتصاد و ایجاد تعادل و توازن اقتصادی در کل کشور است . به گزارش قلم پرس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر دوشنبه در مراسم آغاز […]

وزیر کشور گفت : دولت تدبیر و امید در اجرای منویات مقام معظم رهبری درحوزه اقتصاد مقاومتی به دنبال تقویت اقتصاد و ایجاد تعادل و توازن اقتصادی در کل کشور است .

به گزارش قلم پرس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر دوشنبه در مراسم آغاز هفته فرهنگی اقتصادی استان لرستان در بوستان گفتگو با تأکید بر اینکه تنوع فرهنگ ها در کشورمان نقطه قوت است گفت:ما وحدت در کثرت و کثرت در وحدت داریم و با وجود تنوع در کشور ملت واحدی هستیم و رسالتمان حفظ فرهنگ بومی ومنطقه ای در چارچوب تقویت فرهنگ ملی است .
وزیر کشور با بیان اینکه تنوع فرهنگی در کشورمان نه تنها تهدید و ضعف نیست بلکه نقطه قوت است و باید بر قوت و پویائی آن بیافزائیم .
رحمانی فضلی گفت : اقوام ایرانی اعم از قوم لر، کرد، آذری، عرب، ترکمن و بلوچ همه و همه باید اصالت های فرهنگی خود را حفظ و تقویت کنیم اما باید بدانیم دو عنصر محکم و قوی به عنوان عناصر مقوم تنوع فرهنگی اسلام وایران عزیز است .
وزیر کشور گفت : دولت تدبیر و امید با سیاست های فرهنگی و اجتماعی و هم اینک اقتصادی خود در پرتو منویات مقام معظم رهبری با رویکرد اقتصاد مقاومتی به دنبال این است که اقتصاد مناطق را مانند فرهنگ آنها تقویت کند.
رحمانی فضلی گفت: ما رنج بزرگ و زخمی عمیق در پیکره مناطقمان به عنوان عدم توازن و تعادل داریم. توزیع منابع عادلانه نیست، توزیع امکانات عادلانه نبوده است و ما وارث یک برنامه ریزی غلط اقتصادی بودیم و هنوز نتوانستیم اصلاحات لازم را انجام دهیم.
وزیر کشور تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با فرصتی که رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی هدایت فرمودند و هدیه دادند به همه مردم ایران به دنبال آن است که از این فرصت برای ایجاد توازن و تعادل استفاده کند همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ عدالت ، مردم محوری ، درون زایی ، برون گرایی ، پیشرفت علمی و دانش بنیان بودن باید در اقتصاد مقاومتی اصل باشد.
رحمانی فضلی افزود: دولت محترم با عنایت به این موضوع در مرحله اول سه استان مهم و موثر در حوزه اقتصاد مقاومتی شامل آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان را به عنوان الگو قرار داد و بنده به عنوان مسئول موضوع اقتصاد مقامتی این سه استان را در کنار دیگر استان ها به صورت ویژه پیگیری می کنم.
وزیر کشور با بیان اینکه استانداران ، مدیران و مردم خوب این سه استان حمایت ها و پیگیری های خوبی داشتند افزود : در جلسه اخیر با استانداران و دولت در یاسوج رئیس جمهوری اعلام کرد همه استان ها باید وزیر معین و حامی داشته باشند و وزرا به عنوان ماموریت از طرف دولت مسایل استان ها را باید به دقت باید پیگیری کنند و بحث توازن تعادل و عدالت در این استان ها مبنا و پایه است و این موضوع در برنامه ششم هم لحاظ شده است.
رحمانی فضلی گفت: امید است با این شور ، شوق ، امید و نشاطی که در مردم است و با پیشرفت های اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی بتوانیم دین اصلی خودمان را به مردم عزیزمان البته با مشارکت واقعی و همراهی و همدلی واقعی مردم و اعتماد کامل به مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور ادا کرده و ایران را به عنوان کشوری موفق در امر توسعه و فرهنگ و امنیت و سیاست به همه جهانیان معرفی کنیم.
وزیر کشور در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد در کنار فرهنگ غنی شاهد یک لرستان پیشتاز در امر توسعه پایدار باشیم.
گفتنی است : آیین افتتاحیه هفته فرهنگی و اقتصادی استان لرستان عصر دوشنبه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هوشنگ بازوند استاندار لرستان و جمعی از مدیران ارشد کشوری، استانی و لرستانی های مقیم تهران در سالن همایش های بوستان گفتگو برگزار شد.