تقابل تازه ارتش ترکیه با »پ‌ک‌ک» در شمال عراق
تقابل تازه ارتش ترکیه با »پ‌ک‌ک» در شمال عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه از تقابل تازه ارتش این کشور با تروریست‌های «پ‌ک‌ک»  (حزب کارگران کردستان) در شمال عراق خبر داد. به نوشته روزنامه «ینی شفق» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با اعلام این خبر گفت: «نیروهای ترکیه به تخریب تروریست‌ها ادامه می‌دهند. نظامیان ترکیه همه غارها، جویبارها […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه از تقابل تازه ارتش این کشور با تروریست‌های «پ‌ک‌ک»  (حزب کارگران کردستان) در شمال عراق خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با اعلام این خبر گفت: «نیروهای ترکیه به تخریب تروریست‌ها ادامه می‌دهند. نظامیان ترکیه همه غارها، جویبارها و تپه‌ها را جستجو می‌کنند.»

این مقام ارشد ترکیه افزود که در این عملیات ۱۲۴ تروریست پ‌ک‌ک کشته، مجروح یا اسیر شده‌اند. گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

ترکیه مدعی است که تروریست‌های پ‌ک‌ک از مناطق کوهستانی در شمال عراق به عنوان کمینگاه برای انجام عملیات نظامی علیه ارتش ترکیه استفاده می‌کنند.

این در حالی است که رسانه‌ها از حمله هوایی تروریست‌های «پ‌ک‌‌ک»‌ به مقرهای نظامی ارتش ترکیه خبر دادند.

 وبگاه «روداو» نوشت که دو پایگاه نظامی ترکیه پنجشنبه شب گذشته مورد حمله نیروهای پ‌ک‌ک قرار گرفت. این در حالی است که در روزهای گذشته نیز حمله مشابه دیگری از سوی نیروهای پ‌ک‌ک صورت کرفته بود.

وزارت دفاع ترکیه با تایید این حمله اعلام کرد که حملات یاده شده علیه پایگاه‌های نظامی در «باتمان» و «شرناق» بوده است. این حمله با استفاده ازهواپیماهای مدل صورت گرفت. وزارت دفاع ترکیه مدعی شده این حملات تلفاتی برجای نگذاشته است.  پایگاه‌های یاد شده مقر پهپادها و تیپ پیاده نظام ترکیه است.

 به دنبال انتشار بیانیه پ‌ک‌ک، وزیر کشور ترکیه گفت که دو هواپیمای مدل مورد استفاده از سوی پ‌ک‌ک در این عملیات شناسایی ومورد حمله قرار گرفتند و این حمله خنثی شد.

انتهای پیام/