تفویض اختیارات به استان‌ها و یکپارچه‌سازی سامانه‌های دولتی برای عبور از مشکلات اقتصادی
تفویض اختیارات به استان‌ها و یکپارچه‌سازی سامانه‌های دولتی برای عبور از مشکلات اقتصادی

استاندار آذربایجان شرقی تفویض اختیارات دستگاه‌های ملی به استان‌ها و یکپارچه‌سازی سامانه‌های دولتی را از جمله راهکارهای مدیریت شرایط خاص کنونی دانست و ابراز امیدواری کرد با تدبیر و تعامل همه بخش‌های کشور، شاهد عبور موفقیت‌آمیز از مشکلات اقتصادی و ناامید کردن کردن دشمنان قسم‌خورده نظام باشیم. مجید خدابخش در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی […]

استاندار آذربایجان شرقی تفویض اختیارات دستگاه‌های ملی به استان‌ها و یکپارچه‌سازی سامانه‌های دولتی را از جمله راهکارهای مدیریت شرایط خاص کنونی دانست و ابراز امیدواری کرد با تدبیر و تعامل همه بخش‌های کشور، شاهد عبور موفقیت‌آمیز از مشکلات اقتصادی و ناامید کردن کردن دشمنان قسم‌خورده نظام باشیم.

مجید خدابخش در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با حضور وزیر اطلاعات، با اشاره به هماهنگی دشمنان و معاندان نظام برای از بین بردن ارزش‌های فرهنگی و تضعیف بنیان‌های اقتصادی کشورمان، اظهار داشت: در این دوران خاص و ویژه نیاز به تعامل، وحدت، تدبیر و همکاری همه بخش‌های کشور داریم تا ان‌شاءالله به کوری چشم دشمنان، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با عزت و شکوه هرچه تمام برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت امور کشور در پنج دهه گذشته به صورت متمرکز بوده است، افزود: شرایط امروز اقتضا می‌کند که ظرفیت و توانمندی استان‌ها را باور کنیم و اختیارات لازم برای مدیریت امور را به استان‌ها بسپاریم.

خدابخش اضافه کرد: امروز استان آذربایجان شرقی در عرصه‌های مختلف توانمندی خود را ثابت کرده که صادرات ۲٫۴ میلیارد دلاری در سال گذشته از جمله آنهاست؛‌ بنابراین انتظار داریم که در کنار تدابیر دستگاه‌های مرکزی، اختیارات کافی به استان داده شود.

وی افزود: ما در استان اعلام آمادگی می‌کنیم که به هر میزان ارز در اختیار ما قرار گیرد با کار کارشناسی و سلامت کامل و شناخت دقیق از واحدهای تولیدی به متقاضیان اختصاص دهیم تا بتوانیم معبر کنونی را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تعدد سامانه‌های الکترونیکی در دستگاه‌های دولتی را یکی از گرفتاری‌های امروز کشور عنوان کرد و گفت: یکی از آسیب‌های جدی سیستم اجرایی فعلی، وجود سامانه‌های جزیره‌ای و گسسته از هم در دستگاه‌های دولتی است که موجب مشکلات متعددی شده و لازم است درخصوص یکپارچه‌سازی و اتصال آنها به یکدیگر تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از خدمات چهار ساله مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: به برکت حضور و اقدامات مردمی نماینده ولی فقیه در استان و در سایه مدیریت شایسته اداره کل اطلاعات و همکاری و همدلی سپاه، ‌نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، در جریان اغتشاشات دی ماه سال گذشته شاهد فضایی امن و آرام در این استان بودیم و مردم ما وفاداری و بصیرت خود را در این مقطع حساس و سرنوشت‌ساز نشان دادند.