تعیین محدوده ترافیکی دو هفته بعد در تبریز
تعیین محدوده ترافیکی دو هفته بعد در تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس بخشنامه کار گروه ملی آلودگی هوا در کلانشهرها ملزم به تعریف محدوده طرح زوج و فرد ترافیکی هستیم. به گزارش قلم پرس، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای ترافیک تبریز اظهار داشت: حدود دو هفته بعد محدوده ترافیکی را تعیین می‌کنیم تا در موارد خاص و شرایط مقتضی طرح […]

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس بخشنامه کار گروه ملی آلودگی هوا در کلانشهرها ملزم به تعریف محدوده طرح زوج و فرد ترافیکی هستیم.

به گزارش قلم پرس، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای ترافیک تبریز اظهار داشت: حدود دو هفته بعد محدوده ترافیکی را تعیین می‌کنیم تا در موارد خاص و شرایط مقتضی طرح زوج و فرد را اجرا کنیم.

وی افزود: لازم است فرمانداران شورای ترافیک شهرستان‌ها را تشکیل داده و دستگاه‌های مرتبط حداکثر همکاری‌های لازم را با این شوراها به عمل آورند.

پورمهدی در ادامه با اشاره به ترافیک چند ساعته اخیر در میدان جانبازان به دلیل اجرای پروژه شهری خاطرنشان کرد: لازم است متولیان امر با اطلاع رسانی به موقع و اتخاذ تدابیر لازم در اجرای پروژه‌ها جلوی تبعات احتمالی و نارضایتی شهروندان را بگیرند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: با توجه به اینکه باید تبریز را تا سال ۲۰۱۸ به قطب گردشگری تبدیل کنیم باید بخشی از خیابان جمهوری اسلامی را که در مرکز شهر قرار دارد ساماندهی کنیم.

این مسئول بهترین زمان برای انجام پروژه بلوک خاقانی را ایام نوروز عنوان کرد و گفت: برای محدوده میدان نماز و ساماندهی دست‌فرشان منطقه و همچنین جابه‌جایی ایستگاه‌های اتوبوس فکر اساسی صورت پذیرد تا بتوانیم تا نیمه اول سال بعد مترو را به میدان ساعت توسعه دهیم.

رضا توسی دبیر شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان شرقی از خرید ۱۹ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تبریز خبر داد و افزود: تا کنون ۲۹ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شده است و در مجموع تا پایان سال ۱۵۰ دستگاه اتوبوس که ۵۰ دستگاه از این تعداد دوکابین هستند به ناوگان اضافه می‌شوند.

وی ابراز داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط شهرداری در نظر داریم علاوه بر این ۱۵۰ دستگاه، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را نیز برای رفاه حال بیشتر شهروندان مهیا کنیم.

توسی خاطرنشان کرد: بیشتر هدف و تمرکز ما ساماندهی اتوبوس‌های بی .آر. تی است تا بدینوسیله موجبات رفاه مردم را فراهم آوریم.

در این جلسه همچنین یعقوب وحیدکیا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز هم به ارائه توضیحاتی در خصوص اجرای طرح‌های مدیریت ترافیک شامل طرح  پیاده راه کردن خیابان جمهوری اسلامی و طرح جدید ساماندهی ترافیک محدوده مرکز شهر، همچنین اجرای طرح محدوده ترافیک پرداخت.