تعیین سرنوشت کشور بدون دخالت بیگانگان، مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی است
تعیین سرنوشت کشور بدون دخالت بیگانگان، مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی است
شهردار تبریز در پیامی به مناسبت ۱۲فروردین، روز جمهوری اسلامی را به ملت ایران مخصوصا مردم شریف تبریز تبریک گفت.

به گزارش قلم پرس، متن پیام ایرج شهین باهر به شرح زیر است:

 بسمه تعالی

وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ
ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم. (قصص ۵)

وقتی در ۱۲فروردین سال ۵۸، جمهوری اسلامی با رای ۹۸درصدی ملت در قاطع‌ترین شکل ممکن به پیروزی رسید، امروز نیز همان جوانان پای آرمان‌های جمهوری اسلامی که برخواسته از اسلام ناب محمدی است، ایستاده‌اند و تا آخرین قطره خون‌ خود از استقلال، آزادی و آرمان‌های خود دفاع می‌کنند.

خداوند را شاکریم امروز در حالی روز جمهوری اسلامی را جشن می‌گیریم که نگران امنیت خانواده ‌و فرزندان‌ خود نیستیم. امروز به برکت جمهوری اسلامی بدون لکنت و بدون ترس می‌توانیم آنچه را که به آن اعتقاد داریم به زبان آورده و بدون نیاز به اجازه از کسی تولید کشور را رونق ببخشیم. همه این‌ها نعمت‌هایی هستند که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برای ما به ارمغان آورده است.

وقتی صحبت از دستاوردهای انقلاب و نظام می‌شود، در کنار دستاوردهای مادی باید از دستاوردهای معنوی هم صحبت کنیم.

با نگاهی گذرا به آرمان‌ها و اهداف جمهوری اسلامی، پی می‌بریم که همواره در دوره‌های مختلف، بُعد معنوی انقلاب پررنگ‌تر و پراهمیت‌تر بوده است. حتی در شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» هم این موضوع کاملا مشهود است.

امروز در چهلمین سال انقلاب اسلامی، در گام دوم انقلاب و در سال رونق تولید ملی، نباید دستاوردهای معنوی نظام جمهوری اسلامی را فراموش کنیم. امروز ما در جامعه جهانی عزتی بین‌المللی داریم، جهانیان از غرب گرفته تا شرق ما را مردمانی مقتدر می‌شناسند، حالا تمام جهان می‌داند که سرنوشت ملت ایران، با رای و اراده مستقیم خودشان تعیین می‌شود، نه دیکته و فرمایش استعمارگران.

در دوران دفاع مقدس ما دیدیم که نوجوانان و جوانان بابصیرت به جبهه‌های جنگ رفتند تا نظامی را که خودشان انتخاب کرده‌ بودند حفظ کنند. امروز هم جوانان‌ نسل سوم و چهارم انقلاب که شاید خودشان در پیروزی جمهوری اسلامی نقشی نداشته‌اند و اصلا سن‌شان به آن دوران قد نمی‌دهد، به عنوان مدافعان حرم، به عنوان دانشمندان هسته‌ای و در جایگاه‌های مختلف سعی می‌کنند ریشه‌های درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی را قوت ببخشند.

اینجانب ضمن تبریک این روز بزرگ به ملت ایران مخصوصا مردم شریف تبریز، یاد و خاطره تمام شهدای راه پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می دارم. امیدوارم با اتحادی روزافزون و دعاهای خیر، امسال نیز زمینه خدمت هرچه بیش‌تر به شهروندان فهیم فراهم شود. چرا که ما نیز با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم و شهروندان در این جایگاه خدمت می‌کنیم و این نعمتی بزرگ و مسئولیتی سنگین است. امام حسین (ع) می‌فرمایند که «نیاز مردم به شما از نعمت‌های خداوند بر شماست». از خداوند متعال می‌خواهم که به ما توفیق خدمتی خالصانه عنایت فرماید تا بتوانیم در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد تبریزی آبادتر و توسعه‌یافته‌تر باشیم. ان‌شاالله.