تشکیل کمیته پیشگیری از تخلفات شهری توسط دستگاه قضایی آذربایجان غربی
تشکیل کمیته پیشگیری از تخلفات شهری توسط دستگاه قضایی آذربایجان غربی

خبرگزاری میزان – کمیته پیشگیری از تخلفات شهری توسط دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی تشکیل شد.   در جلسه‌ای که با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با دعوت و حضور ادارات و ارگان‌های مرتبط با پیشگیری از وقوع تخلفات شهری […]

خبرگزاری میزان – کمیته پیشگیری از تخلفات شهری توسط دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی تشکیل شد.

 

در جلسه‌ای که با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با دعوت و حضور ادارات و ارگان‌های مرتبط با پیشگیری از وقوع تخلفات شهری تشکیل گردید، عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اهمیت تشکیل این جلسه بیان کرد: تخلفات شهری در بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر هستند.

وی افزود: ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تخلفات افقی و عمودی در ساخت و ساز‌ها نه تنها به چهره شهر آسیب زده اند بلکه باعث معضلات و مشکلات بسیاری شده اند به طور مثال حذف غیر مجاز پارکینگ‌ها در ساخت آپارتمان‌ها تاثیر مستقیمی در بالا بردن آمار درگیری‌ها بر سر جای پارک و در نتیجه تولید پرونده مضاعف و غیر ضروری شده است.

عباسی ادامه داد: از دیگر معضلات ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تخریب اراضی و تصرف حریم و بستر رودخانه هاست که مصداق بارز تضییع حقوق عامه هستند که لازم است با آن‌ها برخورد سریع و قاطع شود که اگر این چنین نباشد نه تنها شاهد توقف این تخلف‌ها نخواهیم بود بلکه قارچگونه رشد خواهند داشت.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان به اهمیت تشکیل کمیته پیشگیری از تخلفات شهری اشاره کرد و افزود: بررسی و ارائه طرح‌های جامع و هماهنگی بین نهاد‌های مرتبط هدف تشکیل این جلسه است و امیدواریم با بهره گیری از نکته نظرات اعضای جلسه طرح جامعی را طراحی و با اجرایی نمودن آن جلوی این تخلفات را بگیریم.

بخشی معاون دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در امور حقوق عامه نیز به دستورجلسه اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد می‌شود همه دستگاه‌ها تکالیف قانونی خود را در زمینه دستور جلسه و تکالیف کمیته پیشگیری از تخلفات شهری استخراج و بیان دارند و اگر مشکلی در راستای اجرای این تکالیف دارند در جلسات تخصصی آتی مطرح تا ارائه راهکار گردد تا پس از آن اگر مدیری بعد از مشخص شدن تکالیف قانونی خود کم کاری کند با او برخورد شود.

آقازاده شهردار ارومیه نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از رئیس دادگستری استان در خصوص پیشنهاد تشکیل کمیته پیشگیری از تخلفات شهری ابراز امیدواری کرد با تشکیل این کمیته و همکاری تمامی اعضا و ارگان‌های مرتبط تخلفات شهری به طور چشم گیری کاهش خواهند یافت.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای جلسه به بیان مشکلات و ارائه دیدگاه‌های خود در مورد موضوع جلسه پرداختند و در پایان مصوباتی به تصویب رسید و مقرر گردید در جلسات آتی ضمن پیگیری مصوبات مشکلات پیش رو را نیز بررسی نمایند.

 

انتهای پیام/