تشویش اذهان عمومی یعنی هر حرفی که خلاف نظر آقایان باشد/واکنش بازار به برکناری رئیس بانک مرکزی موقتی است
تشویش اذهان عمومی یعنی هر حرفی که خلاف نظر آقایان باشد/واکنش بازار به برکناری رئیس بانک مرکزی موقتی است
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تشویش اذهان عمومی یعنی هر حرفی که خلاف نظر آقایان باشد اما نکته این جاست که مقررات، قوانین و مدیریت ما منجر به مشکلات شده و به جای اینکه خودمان را متهم کنیم، می‌گوییم هر کسی این مشکلات را برملا کند‌ باید مجازات شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از منیبان: مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به انتقال ۴ ایرباس  ترکیه به ایران گفت: بنده اطلاعی از ورود ایرباس‌ها به کشور ندارم.

او در واکنش به طرح مجلس درباره جرم انگاری هر خبری که منجر به تشویق اذهان عمومی  می شود، افزود: تشویش اذهان عمومی یعنی هر حرفی که خلاف نظر آقایان باشد اما نکته این جاست که مقررات، قوانین و مدیریت ما منجر به مشکلات شده و به جای اینکه خودمان را متهم کنیم، می‌گوییم هر کسی این مشکلات را برملا کند‌ باید مجازات شود این اقدامات به جایی نمی‌رسد. اینها مدام فریاد شفافیت  می‌دهند بنابراین همه چیز را شفاف کنند اگر مشکلی وجود دارد اجازه بدهند همه مشاهده کنند. از چه می‌ترسند خلافی صورت نگرفته؟ اگر خلافی صورت گرفته باید پاسخگو بود اما وقتی خلافی صورت نگرفته اجازه بدهند مردم مشاهده کنند چرا باید از شفافیت بترسند؟

پزشکیان در ادامه تصریح کرد: در نتیجه چنین اقداماتی، روز به روز حلقه آزادی‌های قانونی تنگ‌تر می‌شود چرا که براساس قانون نباید افراد را به دلیل داشتن فکر و یا اظهار اندیشه بازداشت کرده و محاکمه کنند اما اینها هر موردی را علیه عمل و نظر خودشان بدانند تشویش اذهان عمومی ارزیابی می‌کنند و بعد حکمی برای آن صادر می‌کنند و می‌گویند تو ذهن مردم را خراب کردی. اما اینکه نان سر سفره مردم نیست، اینکه قدرت خرید خانه ندارند و حتی قدرت پرداخت اجاره را ندارند، تشویش اذهان عمومی است؟ اینکه جوان بیکار است و زندگی او نمی‌چرخد تشویق اذهان عمومی محسوب می‌شود؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اتفاقات اخیر بازار اظهار کرد: در چنین اوضاعی که ما مشکل داریم عده‌ای هم بدشان نمی‌آید که بازار ارز را متزلزل تر کنند در حقیقت این افراد می‌دانند از چه طریقی بازار را متزلزل کنند، چه کاذب و چه غیر کاذب. در هر صورت کنترل چنین وضعیتی بد نیست اما به شرطی که خودشان روند کار را شفاف‌تر کنند در غیر این صورت ممکن است برخی دلال‌ ها، جوی درست کنند که هر روز ارز گران‌تر و گران‌تر شود.

پزشکیان درباره مقصر اصلی گرانی دلار خاطرنشان کرد: در قضیه ارز بحث مقصر مطرح نیست ما همیشه دنبال یک نفر هستیم که همه مشکلات را متوجه او کنیم. مشکل این است که ریشه مشکلات را پیدا کنیم لذا اگر همزمان با تغییر افراد مشکل را حل نکنیم مشکل حل نمی‌شود. در مجموع باید مشکل را حل کنیم نه اینکه بگوییم رئیسی یا فرد دیگری مقصر است. به نظر بنده واکنش بازار به برکناری رئیس بانک مرکزی موقتی است باید ریشه مشکلات را پیدا کنیم چراکه با عوض کردن افراد مشکلی حل نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی ریشه مشکلات کشور ادامه داد: در حال حاضر ریشه مشکلات کشور روابط بین‌المللی، FATF و محدودیت‌های قانونی و نگاه اقتصادی در مشکلات است.

پزشکیان درباره اینکه گفته می‌شود سفرهای امیرعبداللهیان به عمان در راستای احیای برجام است، یادآور شد: اینها می‌گفتند برجام بد است در صورتی که ما هیچ راهی نداریم. هیچ کشوری در هیچ زمانی از تاریخِ دنیا نتوانسته با بستن مرزهایش و قطع روابط با دیگران موفق شود به عبارت دیگر کشورهایی که مرزهای خود را ببندند و ارتباط خود را قطع کنند روز به روز عقب مانده تر می‌شوند. لذا اگر می‌خواهیم مشکلاتمان حل شود باید با دنیا گفتگو کنیم که برجام قسمتی از این قضیه است و بقیه قسمت‌ها هم باید روی آن بیاید. اینکه برخی با نگاه منفی به برجام نگاه می‌کردند باید از خودشان پرسید که چرا می‌گفتند برجام بد است، برجام بد نیست کما اینکه برجام های بعدی هم بد نیستند.

انتهای پیام/