تشدید رگبار باران و رعد و برق و وزش باد در آذربایجان‌شرقی
تشدید رگبار باران و رعد و برق و وزش باد در آذربایجان‌شرقی

مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از تشدید رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی نسبتا شدید از بعد از ظهر دوشنبه در استان خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، افشین ابراهیمی مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی که […]



مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از تشدید رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی نسبتا شدید از بعد از ظهر دوشنبه در استان خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، افشین ابراهیمی مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی که وارد استان شده بود از بعد از ظهر دوشنبه ۱۹ اردیبهشت، تشدید شده و تا شب سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت  موجب رگبار باران و رعد و برق، در نواحی مستعد بارش تگرگ و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک در کلیه نواحی استان خواهد شد.

وی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق، افزود: احتمال  آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها  و مسیل‌ها، اختلال در تردد و اصابت صاعقه و آسیب به محصولات کشاورزی دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز و اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد. 

ابراهیمی با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید، بیان کرد: احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی بر اثر وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود. 

مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: به هم استانی‌های توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی به.عمل آوردند.

انتهای پیام/س