ترک‌ها نگاه نوستالژیک نسبت به تبریز دارند/ ایران پول بلوکه شده در ترکیه ندارد
ترک‌ها نگاه نوستالژیک نسبت به تبریز دارند/ ایران پول بلوکه شده در ترکیه ندارد

به گزارش قلم پرس از تبریز، محمد فرازمند امروز در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نگاهی که در ترکیه نسبت به تبریز وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه این نقش مهم به درستی در ایران منعکس و ترجمه نشده و ضروری است در سطح ملی به این موضوع تاکید شود که باید نقش تبریز […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، محمد فرازمند امروز در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نگاهی که در ترکیه نسبت به تبریز وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه این نقش مهم به درستی در ایران منعکس و ترجمه نشده و ضروری است در سطح ملی به این موضوع تاکید شود که باید نقش تبریز در روابط ایران و ترکیه در همه جوانب برجسته شود.
 
محمد فرازمند با تاکید بر اینکه ترک‌ها نگاه نوستالژیک نسبت به تبریز دارند، افزود: بسیاری از آثار معماری در ترکیه از معماری تبریز الهام گرفته شده و نگاه مثبتی نسبت به تبریز در این کشور وجود دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه در زمینه حمل‌ونقل می‌توانیم بر روی چند پروژه مشترک با آذربایجان شرقی تمرکز کنیم، ادامه داد: راه‌آهن فعلی رازی- وان پاسخگوی نیازهای حمل‌ونقل ریلی دو کشور نیست و ضروری است توسعه این خط بویژه پروژه خط‌ آهن جلفا- چشمه‌ثریا مورد توجه دو کشور قرار گیرد.
 
فرازمند درخصوص مسائل بانکی نیز گفت: خوشبختانه ما در ترکیه پول بلوکه‌شده دولتی نداریم و از تمام منابع خود در ترکیه استفاده می‌کنیم و مبالغ ناچیزی در بانک‌های خصوصی ترکیه داریم که تلاش می‌کنیم از آن نیز استفاده کنیم.
 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم هم در این ارتباط تصویری، با اشاره به اراده جدی ایران و ترکیه برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری، گفت: ریشه‌ها و علایق فرهنگی و تاریخی دو طرف، زمینه را برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها مهیا کرده است و تلاش می‌کنیم تا موانع را برای تحقق این امر برطرف کنیم.
 
سجاد سلطان‌زاده افزود: متاسفانه وضعیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل و گمرکات، برای ترانزیت بین‌الملل مناسب نیست و از مدیریت ارشد استان در خواست می‌کنیم مسیر ترانزیتی تبریز- بازرگان را به صورت جدی پیگیری کنند.
 
وی با اشاره به خواهرخواندگی تبریز و ارزروم، اظهار داشت: مقامات این استان علاقمند به افزایش روابط با تبریز هستند و باید از ظرفیت های موجود جهت افزایش تبادلات فرهنگی و تجاری استفاده کرد.

انتهای پیام/