ترامپ یکی از احمقانه ترین تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کرد
ترامپ یکی از احمقانه ترین تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کرد

سفیر ایران در لندن عنوان کرد: ترامپ با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی یکی از احمقانه ترین تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کرد. به گزارش قلم پرس، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در لندن در پی اقدام دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی […]

سفیر ایران در لندن عنوان کرد: ترامپ با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی یکی از احمقانه ترین تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کرد.

به گزارش قلم پرس، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در لندن در پی اقدام دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیترش نوشت: «ترامپ با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی یکی از احمقانه ترین تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کرد.»

وی افزود: «تعجیل برای اعلام این تصمیم در روزهایی که سپاه با تمامی قوا به مردم سیل زده یاری می رساند، فقط هدیه ای برای نتانیاهو برای کمک به وی در انتخابات اسرائیل می باشد.»

 ساعاتی قبل با اعلام مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا افزوده شد. کنگره آمریکا ظرف هفت روز آینده می‌تواند جلوی این اقدام را بگیرد اما اگر یک هفته بگذرد، این اقدام اجرایی خواهد شد.

پیش از سخنان پامپئو که به مثابه اعلام رسمی بود، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای از طرح خود برای گنجاندن نام سپاه پاسداران در فهرست مزبور خبر داده بود.

این اولین بار در تاریخ ایالات متحده آمریکاست که واشنگتن اقدام به تروریست خواندن نیروهای نظامی رسمی یک کشور دیگر می‌کند.