تدوین بسته‌ اقتصادی ویژه برای سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی
تدوین بسته‌ اقتصادی ویژه برای سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برای سفر ریاست جمهوری بسته‌ای مناسب برای تحرک اقتصادی استان آماده کرده‌ایم که این بسته در تهران مورد تائید واقع شده است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که از تمام ظرفیت ها و قوانین برای […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برای سفر ریاست جمهوری بسته‌ای مناسب برای تحرک اقتصادی استان آماده کرده‌ایم که این بسته در تهران مورد تائید واقع شده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که از تمام ظرفیت ها و قوانین برای رشد و شکوفایی صنعت استان استفاده می کنیم، اظهار کرد: در سال های گذشته منابع مالی لازم برای ارتقای تکنولوژی و زنجیره تامین جذب نشده و تنها ۳۰ درصد منابع مورد نیاز بخش صنعت تامین شده است.

وی افزود: سازمان صمت رویه خود را تغییر داده و با مطالبه‌گری برای احقاق حق صنعتگران و سرمایه‌گذاران تمام تلاش خود را خواهد کرد.

پرنیان ادامه داد: در سال‌های گذشته دستگاه‌های اجرایی سختگیری‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران کرده‌اند که در این زمینه باید با کمک تمام نهادهای مرتبط فضای مناسبی برای جذب و فعالیت سرمایه‌گذاران فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از وزیر اقتصاد درخواست کردم که عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته در حق صنعت آذربایجان جبران شود همچنین در این زمینه برای سفر ریاست جمهوری بسته‌ای مناسب برای تحرک اقتصادی استان آماده کرده‌ایم که این بسته در تهران مورد تائید واقع شده است.

پرنیان با اشاره به اهمیت تامین مواد اولیه در حوزه صنایع فلزی و لوازم خانگی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی از لحاظ تامین ورق مورد نیاز برای صنایع فلزی یک استان وابسته است این استان نتوانسته سهمیه مورد نیاز خود را دریافت کند و این موضوع باعث شده قیمت تمام شده محصولات ما افزایش یابد و واحدهای صنعتی درگیر تامین مواد اولیه شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در حوزه مواد غذایی نیز وضع به همین منوال است در استان واحد تولیدی برای محصولات روغن و شکر وجود ندارد ولی اکنون مراحل نهایی یک طرح بزرگ تولیدی با ظرفیت هزار تن روغن در روز انجام می شود و همچنین واحد تولیدی شکر با ۵۰۰ تن شکر در روز نیز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/


[ad_2]