تداوم “طرح استقبال از بهار” با انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی توسط شهرداری منطقه ۲
تداوم “طرح استقبال از بهار” با انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی توسط شهرداری منطقه ۲

به گزارش قلم پرس، داود طالب نژاد با اعلام این خبر گفت: در تداوم “طرح استقبال از بهار” عملیات اجرائی پروژه‌های عمرانی و خدماتی این منطقه، در آستانه سال نو همچنان بدون وقفه ادامه دارد.وی افزود: در همین راستا توسط معاونت فنی و عمرانی این منطقه، تقاطع غیر همسطح شهید رحمان فروزنده به عنوان مهمترین […]

به گزارش قلم پرس، داود طالب نژاد با اعلام این خبر گفت: در تداوم “طرح استقبال از بهار” عملیات اجرائی پروژه‌های عمرانی و خدماتی این منطقه، در آستانه سال نو همچنان بدون وقفه ادامه دارد.
وی افزود: در همین راستا توسط معاونت فنی و عمرانی این منطقه، تقاطع غیر همسطح شهید رحمان فروزنده به عنوان مهمترین پروژه رفع ترافیک شهری در مسیر کمربندی میانی همچنان در حال اجرا است.     
شهردار منطقه ۲ تبریز در تشریح روند عملیات احداث این پروژه گفت: بتن‌ریزی ۵ شمع از شمع‌های فونداسیون A۱ در ضلع غربی پل روگذر فروزنده و بتن‌ریزی سرستون پایه‌های P۴ این پروژه به انجام رسیده است.
طالب نژاد، مشخصات فنی تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده را از پروژه‌های فرامنطقه‌ای واقع در حوزه منطقه سه و بطول ۵۲۶ متر و عرض جمعاً در باندهای رفت و برگشت ۱۶ متر اعلام کرد.
شهردار منطقه ۲ همچنین انجام زیرسازی کوی شش متری شمس از محلات شمس آباد را بطول حدوداً ۲۵۰ متر برای انجام آسفالت‌ریزی از دیگر فعالیت‌های معاونت فنی و عمرانی منطقه اعلام کرد و افزود: آسفالت‌ریزی رویه و لکه‌گیری برای رفع ناهمواری‌های دروازه تهران در قسمت ضلع جنوبی مسیر از پل کابلی تا میدان استاد شهریار، از جمله سایر فعالیت‌های عمرانی به شمار می‌آید که به انجام رسیده است.
وی همچنین تخریب آسفالت ابتدای خیابان عطار نیشابوری برای انجام آسفالت‌ریزی، اصلاح و ساماندهی آبروهای میدان پرواز، کفسازی و جدول‌گذاری خیابان فردوس و پیرامون ائل گلی، رفع ایرادات سنگفرش کوچه مهرگان و مرمت خانه مهر بلوار دکترحسابی و … را از سایر فعالیت‌های عمرانی “طرح استقبال از بهار” برشمرد که در حال انجام است.
شهردار منطقه ۲ تبریز ارائه خدمات ترافیکی متعدد از قبیل نصب علائم و تجهیزات ترافیکی و ساماندهی تابلوهای معابر و انجام خط‌کشی در شریان‌های اصلی و فرعی سطح حوزه منطقه را از سایر فعالیت‌های در حال اجرا نام برد.
طالب نژاد در ادامه سخنان خود درباره فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و در حال انجام معاونت خدمات شهری منطقه ۲ هم توضیحاتی ارائه داد و گفت: به منظور استقبال شایسته از بهار طبیعت و برای استفاده بهینه شهروندان از تعطیلات نوروزی در آستانه فصل زیبای بهار، تنظیف و شستشوی معابر، عابرگذرها، مبلمان شهری و باکس‌های زباله، لایروبی آبروها و تنظیف و رفت و روب قطعات خالی و … در حوزه منطقه ۲ اجرائی شده و این فعالیت تا واپسین روزهای اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
شهردار منطقه همچنین لکه‌گیری معابر برای حذف موانع عبوری شهروندان و یکدست کردن مسیرها، جمع‌آوری مصالح و نخاله‌های ساختمانی و امحاء دیوار نوشته‌ها، ترمیم جداول و پل‌ها و همسطح سازی دریچه‌ها، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی، رنگ‌آمیزی جداول و تابلوها، خرید و جاگذاری ۱۵۰ باکس جدید زباله در معابر سطح حوزه و … را از فعالیت‌های نواحی سه گانه خدمات شهری در آستانه سال نو اعلام کرد.
طالب نژاد، هم زمان با روز درختکاری همچنین از آغاز کاشت نهال در معابر سطح حوزه شهرداری منطقه ۲ توسط حوزه فضای سبز هم خبر داد و گفت: کاشت حدود ۳۰ هزار اصله نهال اقاقیا و زبان گنجشک در معابر و پارکهای سطح حوزه این منطقه آغاز شده و تا خرداد ماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.
به گفته شهردار منطقه ۲، آغاز گلکاری در سطح حوزه با کاشت یک میلیون بوته بنفشه، ۶۴ هزار بوته شب بو، ۶۰ هزار بوته مینای چمنی و ۱۰ هزار گلدان نرگسی به منظور تقویت و تلطیف روحیه شهروندان توسط کارگران فضای سبز، از سایر فعالیت‌های در حال انجام محسوب می‌شود که در سطح حوزه این منطقه، اجرائی شده است.