تخریب برای آذربایجان سود برای کرمان/ مس آذربایجان باید تشکیل شود
تخریب برای آذربایجان سود برای کرمان/ مس آذربایجان باید تشکیل شود

[ad_1] نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: مالیاتی که از قبال فعالیت مس سونگون باید به آذربایجان شرقی برگردد، دو دستی تقدیم کرمان می شود. علیرضا منادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به سنگ‌اندازی‌ها در مسیر تأسیس شرکت مس آذربایجان اظهار  کرد: از قبال فعالیت مس […]

[ad_1]


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: مالیاتی که از قبال فعالیت مس سونگون باید به آذربایجان شرقی برگردد، دو دستی تقدیم کرمان می شود.

علیرضا منادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به سنگ‌اندازی‌ها در مسیر تأسیس شرکت مس آذربایجان اظهار  کرد: از قبال فعالیت مس سونگون باید هزار میلیارد تومان مالیات به استان داده شود اما نمی‌دانیم چرا این مبلغ با وجود تخریب طبیعت و استخراج منابع آذربایجان‌شرقی، دو دستی تقدیم کرمان می‌شود و اجازه تاسیس شرکت مس آذربایجان را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با تعاملات صورت گرفته با مدیریت جدید شرکت ملی مس پیگیر تحقق این مطالبه مردم استان هستیم، افزود: البته باید اذعان کنیم که حس مس مانند حس فولاد در اصفهان و یا حس مس در بین کرمانی‌ها، در استان ما وجود ندارد و البته ارتباطات رانتی با دولت مرکزی نیز در این عدم توازن در توزیع امکانات و درآمدهای اقتصادی و صنعتی در برخی استان‌ها بی‌تأثیر نبوده است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در حالی که منابع و امکانات اقتصادی و صنعتی منطقه ما به بهانه‌های سیاسی به مناطق و استان‌های مرکزی منتقل شده، در مقابل تأسیس یک شرکت مس مستقل در آذربایجان‌شرقی ایستادگی می‌شود اما بر ایجاد این شرکت مصر هستیم و این مهم حتماً اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۶


[ad_2]