تحویل  چهار هزار و۸۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر به مراجع قضایی در سال جاری/دستگیری ۷۷۰ نفر تبعه غیر مجاز در استان طی سال ۹۵
تحویل  چهار هزار و۸۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر به مراجع قضایی در سال جاری/دستگیری ۷۷۰ نفر تبعه غیر مجاز در استان طی سال ۹۵

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به کشف وقوع ۹۷ درصد از کل جرایم استان در سال‌جاری، گفت: در جرایم از نوع سرقت به عنف شاهد کاهش ۱۶درصدی بوده و در این راستا ۲۵۴ باند سارق حرفه‌ای توسط کارآگاهان زبده‌ی انتظامی استان دستگیر شدند که منجر به دستگیری پنج هزار و ۲۸۰ نفر از سارقان […]

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به کشف وقوع ۹۷ درصد از کل جرایم استان در سال‌جاری، گفت: در جرایم از نوع سرقت به عنف شاهد کاهش ۱۶درصدی بوده و در این راستا ۲۵۴ باند سارق حرفه‌ای توسط کارآگاهان زبده‌ی انتظامی استان دستگیر شدند که منجر به دستگیری پنج هزار و ۲۸۰ نفر از سارقان شد.
به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، سردار محسن حسن خانی در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان، ضمن آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: امید است نظام مقدس ما در اوج قدرت و اقتدار در امنیت و آرامش قرار داشته و ما نیز باید قدر این امنیت ویژه را بدانیم، با تجزیه و تحلیل وضعیت موجود در منطقه و دنیا خواهیم فهمید که ما در وضعیتی قرار داریم که قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی تا می خواهند مراسم عید و یا جشنی همچون جشن‌های ما برگزار کنند، تمام ارتش خود را در حالت آماده باش قرار می‌دهند تا مبادا نا امنی ایجاد شود، این‌ها همان کشورهایی هستند که ادعای امنیت و پیشرفته بودن می‌کنند! در همین سال نوی میلادی دیدیم که چه تدابیر امنیتی را اتخاذ کردند، اما امروز در کشور ما با تلاش و مجاهدت تمامی دست اندرکاران امنیتی و همچنین خود مردم، امنیت و آرامش بی‌نظیری در کشور حکم‌فرماست.

وی با اشاره به شرایط بسیار ویژه و استثنایی امنیتی در استان، خاطرنشان کرد: در سال جاری تمامی آیتم‌های امنیتی در استان اجرایی شده و به تحقق رسیده و در هیچ شاخص امنیتی، شاهد وضعیت منفی نبوده‌ایم، این موضوع نیز ماحصل تلاش و مجاهدت‌های عوامل امنیتی استان بوده است.

سردار حسن‌خانی با اشاره به اینکه در استان طی سال جاری تمامی اجتماعات قانونی با امنیت و آرامش تمام برگزار شده است، تاکید کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و همچنین سفرهای مسئولان به استان ما از جمله‌ی این اجتماعات قانونی است که در امنیت تمام برگزار شد.

وی با اشاره به تامین امنیت در واحدهای تولیدی استان نیز گفت: در سال جاری هیچ واحدی نمی‌تواند ادعا کند که کوچک‌ترین ناامنی را شاهد بوده است، این اقدام نیز در راستای لبیک‌گویی به منویات رهبری در خصوص نام‌گذاری سال ۹۵ به “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” بوده که امید است در سال‌های آتی تامین امنیت سرمایه‌گذاری را بیشتر و بهتر جلو ببریم.

وی بیان کرد: در سالجاری طرح‌های مختلفی را در راستای ایجاد امنیت در استان اجرایی کرده‌ایم که شامل مبارزه با سرقت، مبارزه با قاچاق کالا، جمع آوری معتادان متجاهر، اجرای طرح‎های ترافیکی زمستانی و تابستانی توسط پلیس راهور، اجرای طرح کنترل تفرجگاه‌ها و … از جمله‌ی این طرح‌ها بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان بیان کرد: در حوزه‌ی خدمت رسانی به مردم نیز خدمات خود را ارتقا داده ایم که شامل آیتم‌هایی چون، پاسخگویی به مردم، اشرافیت در حوزه‌های ماموریتی و… بوده است به عنوان مثال، در حوزه‌ی مرکز فوریت‌های نیروی انتظامی استان طی ۱۱ماه ۹۷۵ هزار تماس توسط مردم گرفته شده که برای ۵۶درصد از این میزان عملیات صورت گرفته است و همچنین میانگین حضور ماموران انتظامی در صحنه نیز به ده دقیقه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در حوزه‌ی کاهش تصادفات نیز در کشور مقام چهارم را داشته و حوزه‌ی پلیس راه نیز مقام سوم را داریم؛ در ۱۱ ماهه‌ی اخیر نیز ۸۷نفر معادل ۱۲درصد شاهد کاهش فوتی در حوزه‌ی تصادفات استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سایر سازمان‌ها و نهادها نیز در حوزه‌ی تامین امنیت سهیم هستند، گفت: اما در حقیقت آنگونه که شایسته است بعضی از حوزه‌ها کمکی در این راستا نمی کنند، ما انتظار همکاری داریم چرا که برقراری امنیت در جامعه چیزی نیست که فقط نیروی انتظامی بتواند به تنهایی آن را محقق کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان بیان کرد: در سالجاری ۴۴ مورد از تصادفاتی که در نتیجه‌ی قصور و کوتاهی سازمان‌ها به وقوع پیوسته بود نیز به دادگاه ارجاع داده شده است؛ در حوزه ی کنترل تخلفات حادثه ساز نیز طی سال جاری  یک میلیون و ۲۵۰هزار مورد اعمال قانون داشته و شش هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی دارای خلافی نیز متوقف شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۵۱ هزار خودرو نیز پلاک‌گذاری شدند.

وی با اشاره به عملکرد حوزه‌های امنیتی در جامعه نیز یادآور شد: در حوزه ی مبارزه با سرقت نیز برای سومین سال متوالی شاهد کاهش در این حوزه بوده و در سالجاری پنج درصد کاهش داشته‌ایم؛ در حوزه جلوگیری از سرقت بین استان‌های هم تراز، موفق ترین استان بوده‌ایم و کشف وقوع را به ۸۵درصد رسانده ایم.

وی با اشاره به کشف وقوع ۹۷ درصد از کل جرایم استان در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: در جرایم از نوع سرقت به عنف شاهد کاهش ۱۶درصدی بوده و در این راستا ۲۵۴ باند سارق حرفه‌ای توسط کارآگاهان زبده‌ی انتظامی استان دستگیر شدند که منجر به دستگیری پنج هزار و ۲۸۰نفر از سارقان شد.
سردار حسن‌خانی در این خصوص بیان کرد:  ۷۰درصد این سارقان سابقه‌دار هستندکه این موضوع نشان‌دهنده‌ی این است که شاید مجازات‌هایشان بازدارنده نبوده و یا اینکه روش‌های مورد استفاده نیاز به بازنگری دارد.

وی گفت: ۶۸ درصد این سارقان نیز معتاد بوده و ۷۳درصد نیز بیکار هستند، همچنین بیش از ۱۶درصد سرقت‌ها نیز مربوط به سرقت وسایط نقلیه بوده است.

وی با اشاره به وقوع ۵۴فقره قتل در استان در سالجاری، یادآور شد: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۷درصد کاهش داشته و خوشبختانه همه موارد نیز کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان بیان کرد: در حوزه‌ی جرایم اقتصادی نیز ۱۰۹ درصد افزایش ریالی در جرایم داشته‌ایم که شامل جرایمی چون، اختلاس، تبانی در معاملات دولتی، دریافت تسحیلات غیرمجاز بانکی و… بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۳۳درصدی در حوزه‌ی شرارت‌ها نیز تاکید کرد: در گذشته بحث چاقو کشی در استان ما دیده می‌شد اما امروز این جرم به حداقل خود رسیده است، اما همچنان ما در این حوزه قاطع هستیم تا مبادا کسی بر روی مردم چاقوکشی کند!

وی با اشاره به اقدامات خوب نیروی انتظامی استان در سالجاری در مقابله با نزاع و درگیری فردی، بیان کرد: در سال جاری در این حوزه شاهد کاهش ۴۰درصدی هستیم.

سردار حسن‌خانی با اشاره به اینکه، استان ما در حوزه‌ی مبارزه با مواد مخدر یکی از استان های پیش رو است، تاکید کرد: در سالجاری قریب به ۲۰هزار نفر از معتادین و افراد مضنون را شناسایی و جمع‌آوری کردیم که بعد از غربالگری بیش از ۱۴هزارنفر به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری نزدیک دو تن مواد مخدر در استان کشف شده و ۲۶ باند مواد مخدر دستگیر شده است، متذکر شد: چهار هزار و۸۰۰ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر نیز به مراجع قضایی تحویل داده شده و همچنین در راستای مبارزه با مواد مخدر در سالجاری ۱۹هزار و ۹۰۰نفر را آموزش داده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اظهار کرد: در حوزه‌ی مبارزه با قاچاق کالا نیز ۵۹درصد افزایش در ارزش ریالی کالاها داشته و در این حوزه هزار و ۸۶۰ مورد پرونده تشکیل شد که بیشتر این کالاها شامل “البسه” بوده است.

وی با اشاره به فرارسیدن عید و فرارسیدن چهارشنبه سوری، تشریح کرد: در حوزه جمع‌آوری مواد محترقه نیز تا امروز سه میلیون مواد محترقه و ۱۴۰کیلو مواد خامی که قرار بود به مواد محترقه تبدیل شود، کشف شده است.

وی در بیان عملکرد پلیس فتای استان نیز یادآور شد: در این حوزه از نیروی انتظامی استان، مجموعه پلیس فتای ما جزو سه پلیس برتر کشور بوده و توانسته است که رسیدگی به پرونده‌ها  را از ۴۵ روز به ۳۰ روز کاهش دهد.

سردار حسن‌خانی با اشاره به اینکه در حوزه‌ی جرایم سایبری استان ما جزو پنج استان پر وقوع کشور هستیم، خاطرنشان کرد: مردم باید در این راستا مراقب فرزندان خود بوده و با دقت و آگاهی فراوانی در این حوزه فعالیت کنند، چرا که هیچ فضای امنی در فضای مجازی برای افراد وجود نداشته و به راحتی می تواند توسط افراد دیگر هک شود.

وی ادامه داد: بیشتر پرونده‌های موجود در حوزه جرایم سایبری در سال‌جاری شامل، کلاهبرداری رایانه‌ای، دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و پخش فیلم‌ها و عکس‌های خانوادگی است.

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینکه تلاش ما در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، بیان کرد: در سال‌جاری ۲۱۱هزار پرونده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از خدمات نیروی انتظامی استان استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تعطیلات نوروزی سال ۹۶ اتخاذ شده است، افزود: نیروی انتظامی از یک ماه پیش به استقبال این موضوع رفته و طرح‌های مختلفی را برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار انجام داده است؛ اولویت‌های اصلی ما در تعطیلات نوروزی پیشگیری از وقوع تصادفات و سرقت است.

وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز علی‌رغم اینکه همه‌ی مردم در استراحت هستند اما اغلب عوامل نیروی انتظامی در حالت آماده باش بوده تا مردم در امینت و آرامش ایام عید را سپری کنند، شعار امسال ما نیز آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی است.

سردار حسن خانی با اشاره به تمهیدات نیروی انتظامی استان در جهت پیشگیری از ناهنجاری‌های چهارشنبه آخرسال نیز بیان کرد: چهارشنبه سوری موضوعی اجتماعی بوده و ما نیز هرگز با شادی مردم مخالف نیستیم؛ اما ایجاد مزاحمت و آسیب رساندن جزو خطوط قرمز ماست؛ از این رو افراد خاطی که اقدام به بستن خیابان‌ها، آسیب زدن به اموال مردم و مزاحمت کنند با برخورد قاطعانه‌ی پلیس مواجه خواهند شد.

وی بیان کرد: در حوزه‌ی پیشگیری از جرایم در سالجاری هیچکدام از پرسنل ما شهید نشده و همچنین در حوزه‌ی دستگیری اتباع خارجه نیز ۷۷۰ نفر را که به طور غیرمجاز وارد استان شده بودند را طرد کردیم که بیشترین این افراد از کشورهای افغانستان و پاکستان بوده‌اند.

سردار حسن خانی با اشاره به موضع نیروی انتظامی استان در مقابله با پدیده‌ی چادرخوابی در ایام عید، متذکر شد: چادرخوابی صرفا در مکان‌هایی که توسط همکاران فراهم شده امکان پذیر بوده؛ اما چادرزنی در امکان متفرقه ممنوع است، مسافران می‌توانند در محل‌های پیش بینی شده چادر زده و با امنیت استراحت کنند.